Elisenda Alamany
La nova direcció d’ERC denuncia «irregularitats» en la investigació interna dels cartells
Elisenda Alamany assegura que han desaparegut els tres expedients relatius al cas
La Comissió de la Veritat d’ERC no tindrà potestat de sancionar i treballarà de manera confidencial
L’empresa que col·laborava amb la ‘B’ d’ERC va facturar 70.000 euros per treballs justificats al Govern
Junqueras apaivaga els ànims a ERC, però està lluny de resoldre la batalla interna

La secretaria general de ERC, Elisenda Alamany, este lunes. /
El tèrbol afer dels cartells difamatoris contra els germans Maragall continua sense ser un tema conclòs a ERC, més aviat al contrari. Aquest dilluns la nova direcció del partit ha denunciat «irregularitats» en la investigació interna que va fer la mateixa organització fa uns mesos per intentar trobar els autors materials i intel·lectuals d’aquests cartells. La secretària general, Elisenda Alamany, ha assenyalat una persona: l’antic responsable de Compliment d’ERC, Xavier Mombiela, que va ser l’encarregat d’investigar l’afer.
La qüestió és que, segons ha publicat l’‘Ara’ i ha confirmat la mateixa Alamany, el partit no troba els tres expedients interns que es van obrir amb totes les indagacions que Mombiela va fer per intentar trobar els responsables. Alamany ha detallat que ERC va obrir l’any passat 64 expedients sobre conflictes interns i que n’han trobat a faltar només tres, just els relatius a l’afer dels Maragall. «És evident que és una situació irregular que no s’hauria d’haver produït. Són irregularitats que s’han de solucionar», ha dit.
L’alerta per la falta dels tres expedients relatius al cas dels cartells la va donar el nou responsable de Compliment del partit, Lluís Mombiela, el substitut de Xavier Mombiela en el càrrec. Malgrat la coincidència en els cognoms, no tenen cap parentiu. Quan va detectar que no hi havia els documents, ho va posar en coneixement de la direcció, que va encarregar un peritatge informàtic per deixar constància del que passava.
¿Investigació en entredit?
Des de l’entorn de Xavier Mombiela neguen que hi hagi cap problema i encara menys cap irregularitat. El seu argument és que la seva intenció era entregar els esmentats documents quan es reunís amb el nou responsable de Compliment per fer una mena de «traspàs» de poders. De fet, asseguren que aquesta reunió es produirà a instàncies del mateix Xavier Mombiela i que s’ha demorat per la impossibilitat del nou responsable de fer-la fins ara.
Sigui com sigui, la falta de traçabilitat i custòdia dels expedients fa que sorgeixi un dubte important: si la investigació interna pot ser impugnada per falta de garanties i s’ha de tornar a començar de zero. Alamany no ha volgut avançar esdeveniments i ha assegurat que això no competeix a la direcció, sinó al nou responsable de Compliment i, per tant, de la investigació. «Respectem el paper de cadascú i les seves funcions. Estic convençuda que ho resoldrem», ha conclòs.
Maragall rebutja declarar
Notícies relacionadesERC investiga el cas dels cartells des de dues òptiques diferents: d’una banda, ho fa l’esmentat responsable de Compliment. Però, de l’altra, la nova direcció va crear una Comissió de la Veritat perquè també abordi el cas des d’una perspectiva més política que jurídica. Doncs bé, per afegir més picant a l’embolic, la Comissió ha començat a citar alguns dels protagonistes del cas i el principal afectat, l’exconseller Ernest Maragall, ha declinat assistir-hi i ha enviat un escrit explicant-ne els motius.
Maragall, que en la guerra interna d’ERC es va posicionar en contra de l’actual direcció, sempre va ser molt crític amb aquesta Comissió de la Veritat perquè considerava que només contribuïa a embolicar més la troca. Aquest embolic, que existeix des del primer dia que va esclatar el cas, aquest dilluns s’ha fet encara una mica més complex.
- Successos Roben un mòbil d’un restaurant de Barcelona i els atrapen perquè el telèfon està en xinès
- Sequera a Catalunya Estat dels embassaments avui a Catalunya: puja el nivell de les reserves
- Catalunya Ràdio 'Que no surti d'aquí' cancel·la la seva emissió aquest dimarts després de la polèmica amb Ter Stegen i deixa a l'aire la seva continuïtat
- Detinguts tres menors d’un pis tutelat per matar la seva educadora
- Consell de Ministres Aquestes són les mesures que contempla la llei d’alcohol i menors que ha aprovat el Govern central
- Escapades 6 viatges que hauries de fer després de complir 50 anys
- Catalunya Ràdio 'Que no surti d'aquí' cancel·la la seva emissió aquest dimarts després de la polèmica amb Ter Stegen i deixa a l'aire la seva continuïtat
- Finançament autonòmic Catalunya torna a demanar 8.479 milions al FLA després de l’acord per la condonació del deute
- A Barcelona La Fiscalia creu que la decisió de la pacient que va demanar l’eutanàsia és «ferma, lliure i autònoma»
- Sistema ferroviari Junts forçarà una votació al Parlament perquè Illa comparegui pel caos de Rodalies