TRIBUNALS
El fiscal general nega filtracions i denuncia vulneració de drets per l’«escorcoll» del seu despatx
Nega haver filtrat el correu electrònic que va arribar a la premsa i a la Moncloa, en què la defensa de la parella de Díaz Ayuso oferia un pacte a la Fiscalia abans d’enfrontar un judici per frau a Hisenda
El fiscal general de l’Estat, Álvaro García Ortiz, ha negat aquest dimecres durant la seva declaració davant del jutge del Tribunal Suprem Ángel Hurtado haver filtrat o donat ordre que es filtressin els correus referits al pacte que la defensa de la parella de la presidenta madrilenya Isabel Díaz Ayuso oferia a la Fiscalia per evitar anar a judici per frau a Hisenda.
En la seva declaració que ha durat una hora i mitja, ha manifestat que creu que l’instructor parteix d’una premissa que «no li permet veure la veritat sobre el que ha passat» i que la instrucció vulnera el seu dret de defensa, al constituir una «violació» dels despatxos oficials que no hi ha precedents a Europa.
García Ortiz ha sigut interrogat per una presumpta revelació de secrets en la causa en la qual el magistrat instructor Ángel Hurtado pretén aclarir la procedència de la filtració d’un correu electrònic amb què la defensa d’Alberto González Amador, parella de la presidenta madrilenya, oferia un pacte per moderar les conseqüències de la denúncia que la Fiscalia havia presentat contra ell per frau a Hisenda.
No ha contestat ni al jutge ni a les acusacions particulars ni populars limitant-se a donar resposta a les preguntes que li ha realitzat la seva defensa, exercida per l’Advocacia de l’Estat. La fiscal del cas, María Ángeles Sánchez Conde, no ha realitzat cap pregunta, segons han assenyalat a aquest diari fonts presents en la declaració.
El fiscal general ha evitat la passejada a la porta per on han accedit fins ara tots els testimonis en la causa utilitzant el cotxe oficial per accedir a l’entrada principal, uns quinze minuts abans de les 10.00 hores. Aconseguia així que la seva arribada a declarar com a imputat tingués una imatge institucional similar a la d’un altre tipus d’actes, com és l’obertura de l’Any Judicial.
Un petit grup de persones l’ha increpat en aquell moment: «A la presó», «Pocavergonya», «Ja t'ha dit Sánchez el que has de dir». García Ortiz no ha fet declaracions als nombrosos periodistes que l’esperaven als voltants del Suprem i ha sigut rebut per Javier Huete, fiscal de Sala cap de Penal. A la seva corbata, la balança de la justícia.
La investigació penal a què García Ortiz es veu ara sotmès posa el focus en la presumpta filtració d’un correu electrònic sobre el pacte a què l’advocat de l’empresari, Carlos Neira, pretenia arribar amb la Fiscalia, que incloïa el reconeixement exprés de dos delictes tributaris.
Notícies relacionadesContra el fiscal general pesen, a més dels indicis sobre l’hora en què els correus van arribar al seu poder, que la investigació revelés que el fiscal general va esborrar els missatges del seu telèfon mòbil corresponents a les dates en què es van poder filtrar els ‘e-mails’ que centren la investigació, al·legant l’existència d’un protocol de seguretat. Per la seva banda, la defensa d’Ortiz, que exerceix l’Advocacia de l’Estat, argumenta que els correus intercanviats entre la defensa de l’empresari i la Fiscalia només eren «converses preliminars» no protegides pel secret.
En una de les seves interlocutòries, el magistrat Ángel Hurtado va apuntar que «amb sortida de la Fiscalia General de l’Estat (FGE) i destinació Presidència del Govern, va circular el mateix correu del 2 de febrer del 2024, i d’aquí al mitjà de comunicació elplural.com». Va afegir que des de la Moncloa es van fer «gestions» perquè es publiqués.
- Tecnologia Whatsapp ja et permet saber si el teu missatge ha sigut llegit per una persona diferent del destinatari original
- La història d'amor de l'exbisbe de Solsona, Xavier Novell, i Sílvia Caballol es convertirà en una sèrie de televisió
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Sondeig de la Generalitat Enquesta CEO: El PSC es manté al capdavant i la caiguda de Junts impulsa a Aliança Catalana
- Una fàbrica de Badalona, acusada de "risc inacceptable" de càncer
- Aquesta és la ciutat on millor es menja d'Espanya, segons Dabiz Muñoz
- Vins Mas Pòlit celebra els seus 450 anys d'història lligats al vi i a l'Empordà
- Televisió ‘Les tortugues ninja’ tornaran l'11 d'abril a 3Cat 30 anys després
- DAVANT DEL COMITÈ DE COMPETICIÓ L’Osasuna presenta recurs per «alineació indeguda» d’Iñigo Martínez amb el Barça
- Mobilitat ferroviària Una avaria deixa sense servei 140 quilòmetres i 26 estacions de la línia R3 de Rodalies durant tres hores