Crisi a Castella i Lleó
García-Gallardo dimiteix per "discrepàncies" amb Abascal
El líder autonòmic de Vox i exvicepresident regional se’n va per sorpresa amb crítiques a la "la llei de ferro de l’oligarquia" del seu partit

Va ser el primer líder autonòmic de Vox que va arribar al poder, a l’ocupar una vicepresidència de la Junta de Castella i Lleó sense funcions fruit del primer pacte en un Govern autonòmic espanyol entre PP i Vox. Fa poc més de sis mesos, va abandonar el Govern regional dins d’una estratègia consensuada de la seva formació a les comunitats en què recolzava governs del PP i ahir va presentar la seva dimissió per sorpresa, per "discrepàncies" amb la direcció nacional. Juan García-Gallardo deixa tots els seus càrrecs orgànics i institucionals després de tres anys de vida pública des de la seva entrada en la política autonòmica.
L’auge i la caiguda de García-Gallardo és representatiu perquè va ser un dels fars en els quals després es van mirar altres líders autonòmics de Vox i, més enllà de les seves responsabilitats a Castella i Lleó, també va exercir una influència nacional en la formació de Santiago Abascal.
García-Gallardo, a l’anunci de la seva dimissió, no va eludir crítiques més o menys velades a la direcció nacional de Vox, que "ha anat ocupant cada vegada més espais en detriment dels altres", afirma a la carta. Reconeix aquestes "discrepàncies" amb la cúpula i, sobretot, llança uns missatges molt durs dirigits a Abascal. El primer, que troba a faltar "lleialtat recíproca" i, el segon, que quan ell va arribar al partit "existien i cabien pluralitat de lideratges i carismes" que ja no existeixen. Altres "floretes" que llança al seu partit de dreta són les referències a la "llei de ferro de l’oligarquia".
- La primera ‘generació sense fills’ es prepara pel "fantasma de la vellesa": el 20% d'adults de 55 a 64 anys no han estat pares
- ‘Anuario de la música en VIVO’ 2024 Madrid destrona Barcelona
- Millorar la mobilitat La primera rampa mecànica per a vianants de Barcelona començarà a construir-se a l’octubre a Montbau
- Gestió dels residus Els incendis de bateries de patinets en plantes de reciclatge inquieten l’AMB
- CRIM DE SA POBLA (MALLORCA) Va matar a cops de martell el seu germà i està en llibertat: «Feia 25 anys que robava i assetjava la meva mare per pagar les seves addiccions»
- Reduir la jornada concita més suport que tributar per l‘SMI
- Enquesta Política d’Espanya del GESOP El 81% dels espanyols volen un pacte del PSOE i el PP en finançament autonòmic
- La meitat dels enquestats recolzen el model de Muface
- Carrera popular a peu o amb bicicleta Manresa camina pel seu canal del segle XIV
- Ganga Dolça Una porció de ‘cheesecake’ a 99 cèntims