El PP porta Conde-Pumpido a Estrasburg pel seu aval a reformar el CGPJ

El PP porta Conde-Pumpido a Estrasburg pel seu aval a reformar el CGPJ

Tribunal Constitucional

1
Es llegeix en minuts
Pilar Santos
Pilar Santos

Periodista

ver +

El PP ha presentat una demanda davant el Tribunal Europeu de Drets Humans (TEDH), a Estrasburg, per denunciar l’actuació del Tribunal Constitucional quan va avalar la reforma perquè el Consell General del Poder Judicial (CGPJ) en funcions pogués nomenar els seus dos candidats a magistrat.

Segons van avançar dimarts El Mundo i El Español i ha pogut confirmar aquest diari, el principal partit de l’oposició considera que Cándido Conde-Pumpido, president del Constitucional, va vulnerar el dret del grup parlamentari del PP al desestimar el recurs presentat pels diputats, que li demanaven acudir al Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) perquè analitzés la reforma.

Notícies relacionades

Segons fonts de la direcció del PP, els parlamentaris volien que el TJUE analitzés si l’adopció "sobtada, urgent i en lectura única del procediment legislatiu dirigit a una reforma que afecta l’estatut d’independència del poder judicial d’un Estat membre de la UE" hauria d’haver-se tramitat "donant audiència als sectors implicats".

La reforma va tornar al CGPJ en funcions la competència de poder elegir dos membres del Constitucional, un poder que se li havia retirat mesos abans. Els dos canvis legislatius es van fer a través de proposicions de llei presentades pel PSOE, amb un tràmit d’urgència que va impedir demanar informes al CGPJ i als principals afectats.