Agència Tributària. Reforç de la plantilla
La campanya de la renda, banc de proves per al finançament singular

L’Agència Tributària de Catalunya (ATC) incorporarà 90 persones de manera estable al llarg d’aquest any i 102 més de forma temporal per reforçar la campanya de la renda 2024, que començarà el pròxim 2 d’abril per internet i el 6 de maig a través de les oficines i finalitzarà el 30 de juny. Es tracta d’enfortir l’estructura d’aquest organisme i fer de "banc de proves", ja que l’ATC és el pilar en el qual se sustenta el model de finançament pactat entre el PSC i ERC, basat en la gestió i recaptació de tots els impostos, començant per l’IRPF el 2026, va explicar la consellera d’Economia, Alícia Romero, durant una visita a Girona. L’organisme compta en l’actualitat amb més de 800 persones i el president Salvador Illa va reconèixer al Parlament que per adaptar-se al model caldrà "multiplicar per quatre" la plantilla.
Les places estables previstes per a aquest any nodriran als tres cossos de l’ATC: el cos superior d’inspectors tributaris (20 places), el cos superior de tècnics tributaris (30 places) i el cos tècnic de gestors tributaris (40 places). El procés d’incorporació de nous efectius s’iniciarà ja aquesta primavera, amb una primera convocatòria de 20 places per al cos superior de tècnics tributaris. Romero, que va explicar que un dels objectius del Govern és que l’acord de finançament amb ERC tiri endavant, va avançar que el Govern aprovarà dimarts que ve aquestes mesures. "L’any que ve haurem de fer aquesta campanya sols", va assenyalar.
Notícies relacionadesL’increment de personal s’acompanyarà d’un desplegament territorial: 36 oficines a tot Catalunya, de les quals quatre s’ubicaran a les capitals de província i comptaran amb diversos taulells de cita prèvia. Fora d’això, a més de les oficines de la xarxa Tributs de Catalunya ja existents, s’habilitaran noves oficines a Badalona, Castelldefels, Cornellà de Llobregat i Santa Coloma de Gramenet. En conjunt, es passarà dels 35 taulells disponibles per a la campanya de l’any passat als 87 de l’actual, més del doble (+148%). El reforç per a la campanya suposarà un cost d’1,5 milions, va dir Romero.
El servei de l’ATC durant la campanya es prestarà en col·laboració amb l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT) per garantir la màxima cobertura a tot el territori.
- SUCCESSOS ‘Lock-picking’, el nou sistema per obrir cases sense forçar panys amb què bandes de georgians roben a Espanya
- Dol als fogons Mor Montse Guillén, la pionera que va triomfar als EUA amb la cuina catalana
- BCN busca la fórmula per insuflar una nova vida a la seva plaça més dura
- Religió Mor Francesc, el papa que va arribar de «la fi del món» i que ha volgut portar l’Església al segle XXI
- ‘Tot el camp és un clam...’
- Cita internacional el 10J La Sagrada Família convidarà el pròxim Papa a Barcelona el juny del 2026 pel centenari de Gaudí
- ELS LESIONATS DEL BARÇA Lewandowski s’allunya de la Copa i Ter Stegen «ja està llest» per reaparèixer
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Llars espanyoles Tornen els plats de Duralex: un conegut supermercat ven la clàssica vaixella amb nous dissenys
- Oferta d’ocupació El treball que sempre havies somiat: 1.000 euros a la setmana per provar platges i explicar-ho