Congrés PSOE-A

Sánchez demana al PP que miri a la dreta d’Alemanya i deixi d’estar «tutelada» per Vox

El líder del PSOE clausura el 15è Congrés Regional que ha entronitzat María Jesús Montero com a secretària general dels socialistes andalusos amb un avís a Feijóo perquè trenqui totes les seves aliances amb Vox

PI STUDIO

2
Es llegeix en minuts
Patricia Godino

En el dia en què Alemanya acudeix a les urnes, Pedro Sánchez ha enviat un missatge nítid al Partit Popular: «És el moment d’estar amb Europa, no contra Europa. El PP ha de trencar tots els vincles amb els ultradretans i amb els seus aliats a Espanya», ha dit amb referència a Vox, durant l’acte de clausura del 15è Congrés Regional que escull com a secretària general i candidata a les eleccions autonòmiques del 2026 a Andalusia María Jesús Montero, vicepresidenta primera del Govern i ministra d’Hisenda.

Per al líder del PSOE, el PP és una «dreta tutelada» pel partit de Santiago Abascal. No hi ha aliances amb els que són «les sucursals de la internacional ultradretana» a Espanya. Sobre la tebiesa del partit de Núñez Feijóo a condemnar les mesures de Donald Trump, ha avisat que «no es pot ser europeista els dies parells i els senars aliar-se amb la ultradreta que vol destruir Europa des de dins».

«La gran diferència entre Alemanya i Espanya és que allí hi ha una dreta moderna, i aquí, una de tutelada per la ultradreta», ha afegit. «I tot va començar aquí», ha dit, a Andalusia, on Vox va entrar per primera vegada en un Parlament i va pactar amb el PP el Govern andalús, després de les eleccions del desembre del 2018.

Sobre la negociació bilateral entre Trump i Putin per arribar a un acord per posar fi a la guerra d’Ucraïna, Sánchez ha avisat que «el que de veritat sent com una amenaça Putin és una Europa que consolida el seu projecte polític de pau, democràcia». Aquest mateix diumenge, el president del Govern, que viatja avui a Kíiv (Ucraïna), on té agenda demà dilluns, des de l’aeroport de Granada. «Premiar l’agressor és abonar-se a agressions futures», ha advertit amb claredat Sánchez. «La pau a Ucraïna i la seguretat a Europa no es poden imposar, s’han de pactar i acordar amb ucraïnesos i europeus», ha sentenciat.

El pes dels tecnòcrates ha tingut també espai en el seu discurs. Respecte a l’eliminació per part de Google del Dia de la Diversitat Sexual, de la Igualtat i de la Memòria per l’Holocaust del seu calendari global, ha dit que «només volen societats homogènies en què només càpiguen ells». Segons el president del Govern, «són molt forts amb el dèbil, però servils amb els poderosos».

«Montero és una extraordinària gestora del públic»

Notícies relacionades

Amb el cap alt i a sortir a guanyar. És el missatge nítid que ha compartit la nova líder del PSOE-A, María Jesús Montero, en la clausura del 15è Congrés Regional junt amb el president del Govern i secretari general, Pedro Sánchez. Culmina així una operació de risc: llançar a la carrera territorial un grapat de ministres, inclòs el nom més important del seu gabinet, la vicepresidenta primera del Govern i ministra d’Hisenda, pilar fonamental en les negociacions del seu Govern.

«María Jesús és una dona amb conviccions, és una dona d’esquerres, quan es proposa alguna cosa ho aconsegueix, és una extraordinària gestora del públic, una política neta i una política compromesa», ha descrit Pedro Sánchez sobre la nova secretària general dels socialistes andalusos, que ha triat un equip en què combina experiència i joventut per a la nova etapa del PSOE-A.