El nòvio d’Ayuso es nega a declarar davant la jutge pel seu presumpte frau
La presidenta de Madrid denuncia que González Amador va ser "agredit" amb una càmera per no haver-hi dispositiu de seguretat

El novio de Ayuso comparece ante la jueza por fraude, pendiente del futuro de su causa /
L’empresari Alberto González Amador, parella de la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, es va negar a declarar davant la jutge Inmaculada Iglesias, qui l’havia citat com a imputat en la causa en la qual s’investiga la presumpta comissió de dos delictes fiscals i falsificació documental. Segons fonts presents al jutjat, els lletrats de l’empresari van exposar a la jutge que el seu client no havia de declarar perquè es vulnerarien els seus drets, al no haver-hi una resolució per part de l’Audiència Provincial de Madrid sobre el recurs que havien presentat contra la decisió d’obrir una peça separada pel presumpte ús d’una societat interposada per ocultar ingressos procedents de l’empresa Quirón. La jutge va rebutjar aquesta intenció del nòvio d’Ayuso i va especificar que s’havia requerit el seu testimoni a la peça principal i no en la separada, en la qual González Amador va presentar el seu recurs. Al donar per iniciat l’interrogatori, el nòvio de la presidenta madrilenya va prendre la paraula per assegurar que sempre que ha sigut citat s’ha "personat per declarar la veritat".
"Canvi de criteri"
No obstant, va explicar després que arran del "canvi de criteri de la Fiscalia, de l’Advocacia de l’Estat i els ajornaments exigits pel Partit Socialista", els seus advocats li han prohibit declarar fins que almenys es pronunciï l’Audiència Provincial.
Notícies relacionadesA l’abandonar l’edifici dels jutjats, González Amador va ensopegar amb la càmera d’un dels múltiples mitjans de comunicació presents. "No s’ha colpejat", va dir sobre aquest incident Ayuso, sinó que "l’ha agredit perquè no s’ha posat un dispositiu mínim de seguretat ni tampoc un dispositiu mínim de respecte", per la qual cosa va responsabilitzar la Delegació del Govern a Madrid.
La presidenta de la Comunitat de Madrid va justificar també que González Amador no declarés. "No és que no vulgui", va dir, "es tracta que no pot". "L’embut en el qual l’han ficat fa impossible que pugui defensar-se". I va insistir: "És un cas de persecució política que està organitzat des de la Moncloa".
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Entrevista Andreu Buenafuente: «A hores d’ara ja no em preocupa aixecar polseguera»
- Investigació en marxa ¿Què ha passat a Cornellà? Les claus de l’atropellament múltiple al camp de l’RCD Espanyol
- Famosos La gran ficada de pota de Lola Índigo després de l’atropellament a Cornellà: ha hagut de demanar perdó
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Paella "Imprescindible": els elogis al millor restaurant de Tarragona segons Tripadvisor
- Sector clau Barcelona iniciarà els dies festius d’obertura comercial en zones turístiques el 18 de maig a l’espera d’un nou pacte per al 2026
- Alerta màxima de la Policia pel que està passant a les xarxes socials
- Ministra d’Inclusió. El repte de governar Saiz: "És necessària la política del retrobament"
- Esmorzar de ‘Diario de Noticias’ i EL PERIÓDICO Illa: "Quan Catalunya i Navarra lideren, Espanya avança i Europa s’enforteix"