Judici

El cap de la Gürtel i el constructor Martín confessen pagaments de comissions

El cap de la Gürtel i el constructor Martín confessen pagaments de comissions
1
Es llegeix en minuts
El Periódico

El capitost de la trama de corrupció Gürtel vinculada al PP Francisco Correa i l’expresident de Martinsa Fernando Martín van confessar ahir que el segon va pagar al primer una comissió de 25 milions d’euros per la seva intermediació perquè l’Ajuntament d’Arganda del Rey (Madrid) li adjudiqués unes parcel·les per construir vivendes, informa Efe.

L’Audiència Nacional va començar ahir el judici a una vintena d’acusats de l’expansió de Gürtel en aquest consistori, en el qual un gran nombre van ratificar els seus escrits de reconeixement de fets per veure rebaixades les seves possibles condemnes, entre ells l’expresident de Martinsa i del Reial Madrid.

Notícies relacionades

Entre els acusats que van confessar ahir es troba l’exalcalde popular d’Arganda del Rey Ginés López, que va reconèixer que entre el 2002 i el 2008 va rebre dons per 545.328 euros per les gestions per adjudicar contractes a empreses de Francisco Correa i a d’altres per a les quals aquest intermediava, i va recordar que ja n’ha tornat gairebé 300.000.

També l’exdiputat del PP a l’Assemblea de Madrid Benjamín Martín Vasco va reconèixer que va cobrar de la trama 363.295 euros, i n’ha tornat 175.000.