El PP vota contra la quitació de deute autonòmic al Senat

El PP va votar ahir per primera vegada en contra de la quitació de deute autonòmic que ha ofert el Govern central a totes les comunitats després d’arribar a un acord amb ERC. Els conservadors, amb majoria absoluta al Senat, es van oposar a una iniciativa impulsada pel PSOE en la qual insten tots els governs autonòmics a replantejar-se la seva posició. "És una operació arbitrària, desigual i profundament irresponsable", va dir el senador del PP Gerardo Camps.
Deu dies després que María Jesús Montero anunciés l’acord per condonar 83.000 milions d’euros a les comunitats autònomes i després d’un dur rebuig per part de les files populars, el PP va materialitzar el seu primer no a aquesta proposta a l’oposar-se en la Comissió General de les Comunitats Autònomes a una moció impulsada pels socialistes. Al text, el PSOE reclamava als executius autonòmics que valoressin l’"esforç sense precedents" que pretén fer el Govern central per sanejar els seus comptes i reforçar l’Estat del benestar.
Un missatge negatiu
Notícies relacionadesEl senador popular Pablo González va denunciar que l’Executiu de Pedro Sánchez només pretén tapar "el tracte diferent que fan als seus socis de govern, cosa que divideix els espanyols". A més, va assegurar que els mateixos socialistes estan "farts de cedir i que els humiliï" Carles Puigdemont. A aquestes crítiques, Camps va afegir que la condonació del deute envia un missatge negatiu i injust perquè es perdonaran més diners a aquelles comunitats que pitjor han gestionat les seves finances.
Al davant, el senador del PSOE Miguel García va denunciar que tots els governs anteriors han pactat amb formacions independentistes i va posar com a exemple el Pacte del Majestic, firmat per José María Aznar i Jordi Pujol. A més, va dir no entendre la posició dels populars quan aquesta quitació beneficiarà moltes de les comunitats que governen.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Testimonis Investigació en marxa sobre la causa de l’accident de la Diagonal: «Vaig veure un home volar per l’asfalt»
- Tribunals El jutjat de Martorell reobre la investigació per la mort d'Isak Andic
- Investigació policial Gene Hackman va morir nou dies abans que trobessin el seu cos
- Hisenda Atenció! Aquestes dues noves caselles de la Declaració de la Renda 2025 podrien estalviar-te diners
- Salut mental Un estudi vincula la demència amb els microplàstics al cervell