Últim informe
Les queixes per Rodalies pugen un 148% en dos mesos i mig respecte al 2024, segons la Síndica
A data de març del 2025, les queixes ja en són 397, més del doble de les 160 registrades en tot el 2024
La Síndica de Greuges alerta que «la ineficàcia de l’administració frena el progrés social de Catalunya»

La síndica de Greuges, Esther Giménez-Salinas, en la presentación del informe anual del 2024. /
La bústia de queixes del Síndic de Greuges de Catalunya ha rebut una allau de reclamacions sobre el servei de Rodalies en els últims mesos. Les dades són significatives: mentre que en tot el 2024 es van registrar 160 queixes, en tot just tres mesos i mig del 2025 la xifra ja ascendeix a 397. Això suposa un increment del 148%, un percentatge que, previsiblement, creixerà al llarg de l’any.
La informació l’ha proporcionat la mateixa Síndica de Greuges, Esther Giménez-Salinas, durant la presentació de l’informe anual. Malgrat que aquestes dades en concret no es recullen al document –apareixeran en el del 2025–, la Síndica ha considerat important remarcar la situació, a causa del context actual del servei. «És un problema que no és nou, però en els últims dos mesos s’han incrementat les queixes», ha reconegut la veu del defensor del poble, que ha atribuït aquesta situació a la falta d’«infraestructures» i, en especial, a «la falta d’informació», segons assegura que es recull en l’historial de queixes.
«De vegades la gent el que vol és saber què està passant, que se’ls informi als plafons informatius i se’ls ofereixi ajuda. La transformació [de Rodalies] serà lenta, però, com a mínim, [la gestió] podria ser humana i empàtica», ha afegit.
Dades de l’informe del 2024
Notícies relacionadesAixí doncs, el transport públic continua sent una assignatura pendent, segons es desprèn de l’informe del 2024. El servei de Rodalies, que ha mantingut una xifra similar de passatgers respecte al 2023 (127,4 milions), però el seu nivell d’incidències continua molt per sobre d’altres sistemes ferroviaris , com Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i el metro, que va créixer en més d’un 5% en usuaris.
La xarxa ferroviària catalana ha cobrat protagonisme aquests últims dies després que els sindicats d’Adif i Renfe desconvoquessin les jornades de vaga que havien programat en els pròxims dies amb un acord in extremis amb el Govern espanyol. Els sindicats reclamaven que el traspàs a la Generalitat que s’està portant a terme no incidís sobre els seus drets laborals, una petició que, amb el pacte assolit, quedarà atesa, almenys, durant els pròxims dos anys.
- El 2030 IMATGES | Així seran les noves estacions de l’L8 de FGC a l’Eixample
- Nadons de 80 països ja mosseguen fruites i verdures de cautxú creades per dues germanes barcelonines
- Previsió meteorològica Arriba la borrasca Olivier amb fortes pluges: així afectarà Catalunya
- Sentència inèdita Un jutge de Madrid veu errors en la loteria de Nadal del 2021: números cantats que no van constar en la llista de premis
- Impost sobre la renda Avís d’Hisenda: si cobres més de 32.500 euros, tingues en compte això en la teva declaració
- El Govern ultima la norma contra els "megacentres" de menors migrants
- ERC i els Comuns ja negocien amb Illa un altre suplement de crèdit
- El PSOE acota els atacs a Alegría a una estratègia d’"assetjament" de la dreta
- Montoro afirma que l’única operació Catalunya que coneix és el FLA
- Ábalos rebat al Suprem les tesis de l’UCO sobre les seves propietats