La jutge demana el dispositiu dels Mossos en la fugida de Puigdemont

La jutge de Barcelona María Antonia Coscollola, que investiga tres agents dels Mossos d’Esquadra per la possible comissió d’un delicte d’encobriment per haver ajudat presumptament l’expresident Carles Puigdemont a fugir d’Espanya el 8 d’agost del 2024, després de la seva fugaç tornada i posterior fugida de Barcelona, va sol·licitar a la policia de la Generalitat que detalli el dispositiu que es va posar en marxa per detenir-lo, ja que estava en vigor l’ordre d’arrest cursada pel magistrat del Tribunal Suprem Pablo Llarena. La magistrada també va citar a declarar per al 12 de maig vinent com a testimonis cinc agents del cos policial.
Així mateix, la togada va requerir als Mossos que aportin els informes confeccionats per la Unitat Central d’Anàlisi i Elaboració d’Intel·ligència Estratègica (UCAE) de la Comissaria General d’ Informació (CGINF) en relació amb els plans per detenir Puigdemont i, en especial, l’efectuat el 6 d’agost del 2024, dies abans que Puigdemont aparegués en un acte preparat expressament per a la seva tornada a Catalunya celebrat al passeig de Lluís Companys de Barcelona.
- UGT-CTAC Un estudi radiografia el cost emocional de ser autònom: «És un estrès constant, somio que m’estic oblidant alguna cosa»
- Previsió meteorològica Pluja intensa a Catalunya avui: aquestes són les zones més afectades
- Troben a Barcelona el menor de 15 anys de Manresa desaparegut des de feia una setmana
- Trànsit Un incendi en un túnel talla totalment la Ronda Litoral de Barcelona durant una hora
- EL DOCUMENTAL ‘LAPORTAGATE’ «‘De qualsevol manera cobrareu’. ‘¿Com?’ ‘Diré al Barça que us contractin’»
- A partir d'abril Catalunya provarà en 26 CAP el nou model d'atenció als pacients en 48 hores
- Olimpisme Kirsty Coventry fa història: primera dona que presideix el Comitè Olímpic Internacional
- Successos Identificada «la dona del cobert»: L’Ainhoa es va suïcidar en un galliner a Sant Julià de Ramis el 2018
- DECISIÓ OFICIAL Desestimats els recursos del Barça i l’Osasuna: el partit es jugarà el dijous 27 de març
- Nou contracte L’empresa de manteniment de Renfe té parades un centenar d’escales i ascensors a les estacions de Rodalies