Cas Koldo
L’UCO rebaixa a 751 euros el valor de la casa d’Ábalos a Colòmbia
El Suprem demana informació dels comptes bancaris de l’exministre i un informe a Hisenda per endinsar-se en el seu patrimoni

La Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil va reconèixer ahir un "error" en la valoració de la casa de José Luis Ábalos a Colòmbia: la va comprar per 751 euros i no per 2,1 milions. L’informe de l’UCO encarregat el 4 de febrer pel magistrat de la Sala Penal Leopoldo Puente, que instrueix la causa que se segueix en el Tribunal Suprem contra Ábalos i altres implicats en el cas Koldo, va haver de ser corregit pels agents, que atribueixen a l’"extrema semblança entre el símbol representatiu dels pesos colombians i el del dòlar americà que apareixia en el document" de la compra de l’immoble haver valorat erròniament la propietat. Fonts pròximes a l’entorn de l’exministre assenyalaven a aquest diari que es va adquirir per 8.000 euros i es va vendre per uns 16.000 al cap d’aproximadament 10 anys.
Després de la recepció de l’informe de l’UCO, Puente va requerir informació a l’entitat financera en què l’exministre té comptes i a l’Agència Tributària sobre els moviments bancaris i productes contractats des del gener del 2014, així com sobre la Fundació Internacional de Suport al Desenvolupament Local i Social (Fiadelso), a la qual el diputat del Grup Mixt atribueix les seves dues propietats al Perú. Es tracta de les diligències sol·licitades per l’UCO per endinsar-se en el patrimoni d’Ábalos i del seu fill Víctor.
Notícies relacionadesPer al jutge és més que raonable "procedir a analitzar els moviments dels comptes bancaris de què Ábalos resulta o va resultar ser titular, així com de les seves declaracions tributàries i de les corresponents a la fundació en què va tenir una intervenció activa, en el sentit interessat per la força actuant" per "comprovar, primerament, si s’han produït en aquestes declaracions alguna classe d’ingressos irregulars que es poguessin correspondre amb els cobraments que se li imputen". També "s’hauran d’analitzar les sortides de diners que, d’alguna manera, poguessin justificar, per exemple, les despeses de reembors a Koldo García de les quantitats suposadament anticipades" a l’exministre.
"No hi ha cap altra manera de conèixer aquestes realitats i, en aquesta mesura, les diligències interessades resulten, segons el parer de l’instructor, a més de pertinents, necessàries, útils i proporcionades" amb els fets que s’investiguen, afirma la resolució.
- Viral Paga 1.360 euros per aparcar dos mesos a La Maquinista de Barcelona: "Costa més que el cotxe"
- Crònica rosa L’amor sí que té edat
- El banc català confirma que hi ha "sobre la taula" una fusió alternativa
- Lapsus temporals Això significa no recordar paraules o confondre el nom de les persones
- El Consell «sabia perfectament» que el Poio s’havia desbordat 3 hores abans de l’SMS
- 5a edició Una pastisseria de Santa Coloma de Farners, premi al millor xuixo del món 2025
- Cine ‘Sorda’ fa bons els pronòstics i triomfa a Màlaga
- Nou èxit Cap Butaca Buida se supera en la seva segona edició
- L’acollida a Catalunya Un estudi de la UAB revela que els tutelats migrants tenen més inserció laboral que els seus companys autòctons
- Negociacions amb el PSOE Junts i ERC han situat nou càrrecs en institucions com Renfe, Aena i el Banc d’Espanya des del 2018