Ocupació
Sumar anima Puigdemont i Díaz a parlar de la reducció de jornada

El partit de Yolanda Díaz deixa oberta la porta a una reunió entre la vicepresidenta segona del Govern i Carles Puigdemont per negociar el text de la reducció de la jornada laboral a 37,5 hores i mirar d’obtenir el suport de Junts. La formació independentista va mostrar el seu rebuig d’aquesta mesura, fent que el projecte de llei no tingui prou majoria per tirar endavant al Congrés. Però a Moviment Sumar insisteixen a exhibir optimisme sobre les converses i creuen que l’expresident català s’ha mostrat "obert a negociar" en la seva intervenció d’ahir davant el seu grup parlamentari.
En roda de premsa, el portaveu de Moviment Sumar, Ernest Urtasun, es va pronunciar sobre la possibilitat que la vicepresidenta segona del Govern i ministra de Treball viatgi a Bèlgica per reunir-se en persona amb qui va ser el líder del procés, emmarcant l’eventual trobada dins de la "plena normalitat". El també ministre de Cultura va destacar que Díaz "ja es va reunir amb Carles Puigdemont una vegada", i va avançar que la vicepresidenta "en plena normalitat es reunirà i dialogarà amb tot el que sigui necessari per treure la mesura". Unes reunions que, va precisar, seran anunciades pel departament de Díaz.
Urtasun també va fer al·lusió expressa a la intervenció de Puigdemont ahir, on aquest va fer una referència a la reducció de jornada laboral per criticar els seus termes: "Així no". Un retret que a Moviment Sumar interpreten en clau de voluntat negociadora.
Notícies relacionadesAjuda dels Comuns
Per la seva banda, els Comuns s’arremanguen per mirar de liderar la solució del conflicte des de Catalunya. Per a això, van anunciar que les seves dues coordinadores, Candela López i Gemma Tarafa, es reuniran aquesta setmana amb el secretari general de Junts, Jordi Turull, i amb Pimec, que consideren un actor clau per decantar la balança, informa Sara González.
- Investigació ¿Quantes hores has de dormir si vius a Catalunya? La Universitat de Columbia ho revela
- ESPORTS ¿Quants diners s'emportaria el Barça per guanyar la Lliga?
- Detectades obres il·legals en una reforma de Consell de Cent
- Tancada des del 2018 Barcelona estudiarà la viabilitat de reobrir la ‘platja de l’Eixample’ el 2026
- Stuani rubrica la salvació i es guanya l’estàtua a Girona
- Multimèdia | 500 dies de guerra: El poder de Putin s’esquerda en plena contraofensiva d’Ucraïna
- Com prendre’s correctament la tensió arterial a casa sense baixar a la farmàcia
- Diners públics El Govern defensa que el seu pacte amb Acciona rebaixa de 1.400 a 492 milions d’euros el cost de la privatització fallida d’ATLL
- Denúncies de l’OCU Consum investiga possibles irregularitats en la venda d’entrades per als concerts de Bad Bunny a Espanya
- Tribunals El jugador de l’Espanyol Álvaro Aguado, acusat de violació, declara davant la jutge que va ser sexe consentit