Publireportatge
Copisa acaba la construcció d'una planta d'enriquiment de ferro a Mauritània
La constructora Copisa ha acabat recentment una nova planta d'enriquiment de ferro a Zouerat (Mauritània). L'empresa s'ha fet càrrec de la construcció i l'equipament de les instal·lacions de la planta, amb una capacitat de producció anual que pot arribar als 4 milions de tones. L'import de l'obra, que s'ha executat en tres anys, ha superat els 150 milions d'euros.
El projecte, conegut amb el nom de Guelb II, és el contracte més gran aconseguit per una empresa espanyola en aquest país. Ha comptat amb el finançament del BEI, l'Agència Francesa de Desenvolupament, el Banc Islàmic de Desenvolupament i el Banc Africà de Desenvolupament, i ha sigut gestionat per l'enginyeria canadenca SNC Lavalin.
Campament permanent al desert per allotjar els treballadors
En el projecte, que ha sigut de gran complexitat per la seva ubicació geogràfica, a més de 800 km del port de Nouadhibou i enmig del desert, els treballadors han hagut de superar la barrera de les altes temperatures, que poden arribar a ser de prop de 50 graus. Per al seu allotjament es va construir un campament degudament condicionat compost per les següents instal·lacions:
Infermeria: Atenció mèdica interna (emergències, urgències de consultori i atenció bàsica)
Restaurant - cuina
Control d'accessos
Personal i instal·lacions de seguretat física
Comunicacions: wi-fi, wi-max, comunicació via satèl·lit
Instal·lacions de tractament aigua potable
Xarxes de proveïment d'aigua, electricitat i contra incendis
Il·luminació nocturna
Mesquita
Àrees d'oci i zona esportiva
Economat
Bugaderia
Control i evacuació de productes de residus
L'obra ha englobat la construcció íntegra dels treballs d'obra civil, el muntatge de tota l'estructura metàl·lica, muntatge mecànic i de canonada, així com la instal·lació elèctrica i d'instrumentació de l'ampliació de les instal·lacions de la planta.
Copisa també s'ha encarregat dels treballs de modernització de les instal·lacions auxiliars ja existents.
Notícies relacionadesUn important condicionant ha sigut la logística del material amb un termini mínim de 4 a 5 setmanes d'expedició:
Contenidors 20”: 88 u
Contenidors 40” 823 u
Vaixells d'estructura: 9
Vaixells amb maquinària, ferralla i altres materials: 2
En total ha suposat la mobilització de prop de 50.000 tones de material de construcció, 30 plataformes elevadores de 41 metres, 18 grues d'entre 35 i fins a 250 tones, 6 carretons elevadors, 8 autobusos, 2 pales excavadores, 2 motoanivelladores i 2 compactadors, entre altres maquinàries.
Principals unitats d'obra executada
Formigó: 48.500 m3
Armadura: 4.500 t
Canonada enterrada: 33 km
Estructura metàl·lica: 13.800 t
Cable elèctric: 730 km
Dades de les principals instal·lacions executades
Edificis principals: 8 u
Torres de transferència: 15 u
Cintes transportadores: 42 u
Longitud cintes transportadors: 7.300 ml
Subestacions: 7
Apiladores: 5 u
Màquines de catúfols: 2 u
Màquines trituradores: 4 u
Separadors magnètics: 43 u
Garbells: 16 u
- Tomé tensa la selecció
- La xacra de la corrupció Sánchez desafia Aldama a presentar proves i titlla de "fals" el seu relat
- El problema de l’habitatge El lloguer de temporada creix el doble de ràpid a Barcelona que a Madrid
- Urbanisme La nova ronda de Sant Antoni provoca embussos d’autobusos
- Champions League Kika enlluerna en un Barça màgic
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- BAGES Construir amb llistons de fusta solidaris
- ANOIA Jorba celebra un mercat de productes de proximitat
- Ruta per la DO EMPORDÀ Perelada, temple del vi