EINES DE CONSTRUCCIÓ
L’empresa d’origen català Grup Rubi, que compleix 70 anys, ha arribat a una gran presència internacional
Grup Rubi és present a més de 120 països. Compta amb 11 filials, 7 sucursals i 3 centres de producció, dos a Espanya, un a la Xina i un altre en fase inicial als Estats Units
La companyia, que ha rebut nombrosos premis de disseny i innovació, té al mercat més de 1.000 productes i és propietari de 50 patents
El 1951, els germans Boada van inventar a Rubí la primera talladora manual de rajoles de la història. Així va néixer el Grup Rubi, un referent mundial en maquinària i eines per a la construcció. La seva especialitat són les solucions per a tall i col·locació de rajoles, un camp en el qual ha aconseguit resultats excel·lents gràcies a la innovació, la proximitat amb l’usuari i un impecable servei postvenda.
Un dels pilars de l’empresa és la formació, per a la qual cosa s’ha creat una escola de professionals de la construcció, que rep alumnes de dins i fora de l’empresa. Un altre element destacat és el Club Rubi, una plataforma de trobada per a professionals de la col·locació ceràmica que ofereix avantatges exclusius.
El Grup Rubi ha fet passos rellevants al mercat i Josep Munné, el director general, explica la seva evolució i perspectives.
Josep Munné, general director i Carles Garnisans, deputy general manager del Grup Rubi.
/¿A quines necessitats ha donat resposta l’empresa en aquests últims anys?
Hem desenvolupat sistemes que s’adapten als nous materials de construcció i que estan proporcionant resultats immillorables en els treballs de col·locació de ceràmica. Un exemple són les noves talladores professionals, com la TX-Max o la TZ, adaptades per al tall de materials més gruixuts.
També hem creat mètodes per facilitar la manipulació i el transport de l’última tendència en peces de gran format i hem introduït millores en la nostra gamma de talladores elèctriques, discos i broques. Desenvolupem productes adaptats a les diferents maneres d’enrajolar; en total, tenim al mercat més de 1.000 productes de la màxima qualitat i som propietaris de més de 50 patents, convertint-nos el 2017 en la quarta empresa amb més patents de Catalunya.
L’excel·lència de Rubi s’ha vist reconeguda amb nombrosos premis de disseny i innovació, tant a Espanya com a l’estranger.
¿Com es posiciona la companyia a nivell internacional?
70 anys després de la seva creació, el Grup Rubi és present a més de 120 països. Compta amb 11 filials, 7 sucursals i 3 centres de producció, dos a Espanya, un a la Xina i un altre en fase inicial als Estats Units
Des dels inicis, ha participat en les fires nacionals i internacionals més representatives dels sectors de la construcció i de la ceràmica i s’han potenciat les demostracions en directe de productes. Últimament, a causa de la crisi sanitària, es desenvolupen formacions i demostracions ‘online’, per continuar sent al costat dels col·locadors de terres ceràmics.
Procés d’innovació i perspectives
Carles Gamisans, és general mànager del Grup Rubi i informa que: «La innovació és un dels principals pilars de cara als professionals de la construcció. És important destacar que el 60% dels productes que hi ha actualment al nostre catàleg ha sigut desenvolupat pels nostres equips en els últims 5 anys.
Des dels equips de Desenvolupament de Producte, R+D, Màrqueting i Comunicació, Formació de Producte i Postvenda estem en contacte constant amb els usuaris finals, el que ens proporciona un feedback respecte a l’ús de les nostres solucions i tendències de mercat. Tota aquesta informació la recopilem i és fonamental per a la innovació, el desenvolupament i la millora dels productes i eines de Rubi».
¿Com es prepara el grup per abordar el futur al sector de la construcció?
El nostre objectiu és posicionar-lo com a marca líder en el sector de la construcció, augmentant la notorietat no només de les talladores manuals, sinó també de la resta de categories de productes. Volem continuar enfortint el reconeixement de marca a nivell internacional i ser la primera opció per a l’instal·lador de ceràmica de tot el món, aportant solucions a les noves tendències en materials que van apareixent, com: rajoles de gran format, de gran duresa, d’espessors superiors, etc.
Finalment, ¿què aporta el Grup Rubi als professionals de la construcció respecte a altres marques del sector?
Notícies relacionadesEl grup té un enfocament molt clar: posar al col·locador de terres ceràmics al centre de la nostra estratègia, potenciant la formació i el servei postvenda. Altres arguments de pes són l’alta qualitat del producte i la innovació.
La marca té per objectiu oferir solucions en tots els passos de col·locació de la ceràmica: preparació, tall, instal·lació, reajuntat i neteja. Per això, des de fa anys el Club Rubi treballa a nivell internacional. És el punt de trobada de milers d’instal·ladors d’arreu del món, una plataforma única que ofereix un elevat ventall de continguts, serveis exclusius i avantatges als usuaris.
- Literatura catalana Jordi Nopca: «Tenir un fill és com ficar l’extrema dreta a casa»
- L’acudit s’explica sol
- Sector immobiliari ¿Qui és el propietari de la Casa Orsola?
- Previsió meteorològica Pluja a bots i barrals: el pronòstic del Meteocat per a Catalunya
- Educació La justícia tanca la porta que Catalunya pugui prescindir de les matèries tradicionals a batxillerat
- Congrés de la indústria audiovisual L’ISE torna a batre el seu rècord i supera els 85.300 visitants el 2025, un 15% més
- Campanya de l’IRPF La declaració de la renda es podrà pagar amb Bizum o targeta
- Club Entendre-hi + Animals i plantes ¿Què heu de fer si una eruga processionària del pi enverina el vostre gos?
- Crisi migratòria Junts vincula el seu suport al repartiment de migrants al traspàs de les competències en immigració
- Forta discrepància Exclusiva Mamarazzis: Piqué no es muda a Miami i Shakira s’emporta els seus fills de gira