ARRIBA L''UGLY FASHION'

Rihanna i Taylor Swift s'apunten a la moda lletja

Pantalons de bàsquet, ulleres de ciclista, gorres de pescador i destenyits d''efecte lleixiu' s'obren pas a l'armari de luxe de les celebritats.

zentauroepp49208577 mas periodico combo smalls  rihanna y swift190725115917

zentauroepp49208577 mas periodico combo smalls rihanna y swift190725115917

4
Es llegeix en minuts
Laia Zieger

Els «¡aargh!» són uns dels èxits editorials més grans de les revistes de xafarderia perquè, com una revenja secreta i maliciosa, mostren que els membres de l’‘star-system’ no són tan perfectes com quan llueixen com figures de cera a les portades de les revistes i les alfombres vermelles. I ja se sap que el filó preferit dels «¡aargh!» són, sobretot, les ensopegades d’estil. 

Però, ¿què passa quan aquestes ensopegades no són responsabilitat d’una mala elecció personal de vestuari –tipus combinació de ratlles+quadros–, sinó que les firmes de moda prestigioses són les que aposten per aquestes dissidències com a tendència? Curiosament, buscar la inspiració en els complements més terribles de la història sembla un hàbit a l’alça pel qual aposten les cases de moda internacionals i també els seus ambaixadors: celebritats i influencers. Les ‘ugly trends’ (tendències lletges), com se les coneix, ja són al carrer. Repassem el pitjor del pitjor aquesta temporada.

Gigi Hadid uneix dues de les tendències amb més nervi: l’'animal print' i la gorra de pescador.

Més enllà de Rosalía –i els seus xandalls poligoners, les seves plataformes mida Himàlaia i fins i tot les seves manicures extremes que tan aviat inclouen ossos panda que dònuts o alvocats– hi ha tot un subgènere buscant l’efecte xoc a costa de trepitjar sense parar els manuals del (presumpte) bon gust. Un exemple sens dubte a l’alça són els pantalons de bàsquet. Com ja va passar anteriorment amb les malles de ciclista i les ulleres de pantalla que llueix Kim Kardashian i que semblen tot just sortides del Tour de França o dels salts d’esquí de Cap d’Any, aquests ‘shorts’ han deixat el terreny esportiu i s’han instal·lat a l’alfombra vermella i els editorials de moda, com tutorialitza la supermodel llatina del moment, Joan Smalls, que els combina amb llenceria i transparències.

Kim Kardashian ha llançat una línia d’ulleres que beuen del Tour de França.

‘Casual’ extrem

Si bé es podria pensar que els pantalons de bàsquet i ciclistes són una aposta ‘trendy’ per la comoditat, la història no va d’això. La cosa rau a combinar peces d’arreglar –tipus sabates de taló, top de llenceria i jaqueta d’esmòquing– amb aquests baixos esportius. Moda casual portada a l’extrem, i que arriba directa de la dècada dels 80, anys que van deixar un llegat problemàtic, però que estan en ple ‘revival’, impulsat, en part, per èxits que apel·len a la nostàlgia com la sèrie ‘Stranger things’. Així, d’aquella època també es poden rescatar dels armaris alguns accessoris apallissats i que les senyores que... segur atribuirien a algun accident amb lleixiu. Sí, ho estan endevinant perquè la seva presència s’ha tornat omniscient: ens estem referint a l’estampat ‘tie-dye’ i les jaquetes de texà ‘acid-wash’, que en Taylor Swift una de les seves esforçades ambaixadores. 

A la recerca de
l’efecte xoc,
las firmes van
rere els accessoris
més difícils de
la història de 
la moda

Seguint silueta avall amb aquesta oda al ‘bad taste’, arribem els peus, també subjectes a modes difícils. Quan pensàvem que ja havien passat l’època daurada de les Birkenstock, l’alta costura ha arribat amb sorpreses noves (i ferotges), com no podia ser d’altra manera, copiades per les firmes de ‘low cost’. Així, aquest estiu venen amb força les sandàlies d’estil ortopèdic-‘trekking’-pisciner. Aquest calçat, d’origen utilitari, s’ha convertit en el ‘must’ de Chanel, Versace, Bimba y Lola i Salvatore Ferragamo, entre d’altres. I en ocasions, fins i tot, apareixen elaborats amb materials encoixinats.

No obstant, això no és tot en matèria de calçat: també triomfen els ‘chunky dad sneakers’ o, el que és el mateix, les vambes per treure el gos a passejar sobre unes soles descomunals (Balenciaga, responsable també de portar fins al món del luxe aquest curtcircuit que van ser les Crocs de plataforma, va ser la primera marca a viralitzar aquest accessori).

Sandàlies que reuneixen les qualitats de ser ortopèdiques, servir per al 'trekking' i el passeig per la piscina.

Notícies relacionades

És més: segons el ‘dress code’ de la temporada, aquestes han de lluir, igual que les sandàlies, combinades amb mitjons. ¿Una picada d’ullet al ‘nerd’ més famós dels anys 80, l’entranyable Steve Urkel de ‘Cosas de casa’? No (o no només): la moda d’aquest estiu sembla beure també de l’estereotip del turista de malson, que ha inspirat un repertori que inclou des de l’armilla multibutxaques fins a la gorra de pescador (o ‘bucket hats’, trets per Miu Miu i Marc Jacobs, entre d’altres, i que llueixen des de l’aristocràcia del rap fins a tops com Gigi Hadid) i les ronyoneres. Vaja, el ‘total look’ del típic pare de família en una escapada típica de cap de setmana.