AL CANDELER

Ashley Longshore: digna hereva de Warhol

És la creativa de moda a Nova York, mentre Hollywood es descobreix davant de la seva obra pop

zentauroepp49931633 mas periodico ashley longshore instagram190919161437

zentauroepp49931633 mas periodico ashley longshore instagram190919161437

3
Es llegeix en minuts
Laia Zieger

Ashley Longshore ha sigut la veritable reina del mambo de la New York Fashion Week. Ha aconseguit eclipsar fins i tot les típiques Kardashian i Crawford.

Però, ¿qui és aquesta dona? Tot i que el seu nom no sigui popular per aquí, Longshore no és cap desconeguda. És una de les artistes contemporànies nord-americanes més prolífiques. Porta més de dues dècades de trajectòria al llarg de les quals ha exposat el seu art pop a tot el món i ha aconseguit una autèntica comunitat de fans entre els que destaquen Blake Lively i Salma Hayek.

Fa anys es va proposar revolucionar els patrons tradicionals de la venda d’art. I ho ha aconseguit. Després de denunciar com les galeries inflen els preus i cobren comissions descomunals a costa dels artistes, va decidir per la plataforma Instagram donar a conèixer i comercialitzar el seu treball, que inclou pintures, escultures i complements de moda. «És una eina fabulosa perquè dona una via de comunicació directa amb els col·leccionistes i el públic a qui agrada el meu treball en general, siguin d’on siguin», assegura a EL PERIÓDICO DE CATALUNYA. 

Detall del quadro que Ashley Longshore ha dedicat a una de les muses d’Andy Warhol, Marilyn Monroe.

A través del seu perfil, @ashleylongshoreart, s’ha convertit en la seva pròpia prescriptora, i ha acumulat més de 230.000 seguidors entre els quals hi ha l’elit mundial disposada a invertir en les seves creacions (que poden arribar a cotitzar-se a uns 30.000 euros). Però compte, ella insisteix: «No vull que em diguin influencer, odio aquesta paraula i crec que s’utilitza massa. Malala o Gloria Stinem són influencers. Jo soc una empresària i artista expressant el meu viatge per la vida, creant coses que em fan feliç, mostrant les meves idees i com visc».

Delirant i ‘friqui’

Els crítics de les més prestigioses publicacions. com ‘Forbes’ o ‘The New York Times’. defineixen el treball de l’artista com «compromès, delirant, provocatiu, divertit, cru, de vegades estremidor i molt ‘friqui’» i no dubten a col·locar-la en les llistes de dones més influents. Tota un «art world star», segons ‘Vogue’, o fins i tot «la nova Andy Warhol», com la va definir ‘The New York Post’. 

Detall d’una pintura onírica de l’artista inspirada en Frida Khalo.

Ella es limita a parlar del seu treball com «la representació del món que m’envolta i de les meves experiències vitals, inspirades en la cultura pop, l’amor pel color i coses que em resulten intrigants, com el glamur de Hollywood o el consumisme nord-americà...».

Ara, més enllà del cercle de l’art, la seva aura sembla que ha arribat al gran públic. I ho ha fet amb èxit, perquè és el personatge més buscat de l’última setmana de la moda de Nova York, on ha fet gala de la seva simpatia habitual, lluint ‘looks’ extravagants a l’estil de Katy Perry en els quals no faltaven estampats animals, ulleres com les de l’heroïna de Marvel, explosions de colors, textures i volums descomunals. 

Isabel II, règia icona pop, vista per Ashley Longshore.

Notícies relacionades

Però també ha cridat l’atenció el seu do de la ubiqüitat, perquè va ser a tot arreu. El mateix desfilava per al creador Dennis Basso (amb un disseny l’estampat del qual va ser obra de Longshore), que anunciava que ben aviat treu llibre, inspirava la nova col·lecció de la jove promesa de la moda nord-americana, el dissenyador Christian Sirian, presentava la seva línia de cosmètica per a Maybelline, assistia a desfilades, es feia en festes amb la flor i nata (des de Serena Williams al ballarí Yanis Marshall) o presentava una instal·lació de carrer atapeïda de missatges, on denunciava, entre altres coses, la grassofòbia que ella mateixa diu haver patit. 

Tota una revolució en una cita on les corbes no són precisament el més apreciat. Sense pèls a la llengua, assegura: «La Fashion Week és una plataforma increïble per a mi. Un lloc dedicat a l’expressió artística on convergeixen grans dissenyadors. També és el lloc perfecte per recordar que l’amor propi i la confiança en nosaltres mateixes són 100% fonamentals. I això es pot expressar a través de la roba, independentment del cos que tinguis o del teu color. Tots som meravellosos. Jo porto un collaret que diu ‘em follaria a mi mateixa’. M’agrada ser única».