¿Com comprar roba?: distància, desinfecció i realitat virtual
zentauroepp53485226 beverly hills united states 20 05 2020 a woman wearing 200528210237 /
Aforaments controlats, distància de seguretat, desinfecció de peces... «Ja no podrem provar els productes de bellesa ni tocar les mostres. Canviarà l’experiència de compra i la relació, fins ara tan tàctil, amb les peces. S’aplicarà la realitat virtual en filtres i miralls per evitar el contacte directe. La botiga ‘online’ serà una extensió de la física», afirma la periodista Triana Alonso. Els grans ja tenen un protocol a les seves botigues. A les d’H&M hi ha punts d’informació; control d’aforament; barreres de metacrilat a les caixes; adhesius a terra per guardar dos metres de distància; mascaretes, guants i desinfectant de mans; els emprovadors aniran obrint segons les necessitats i recomanacions, i les peces tornades estaran 48 hores en quarantena.
«Si la població continua creixent com s’espera, el volum de roba venuda a tot el món es triplicarà per al 2050. Una demanda que requeriria 2,3 planetes. La indústria de la moda necessita canviar i a H&M creiem que l’única solució és el negoci circular i impulsar el reciclatge. Estem treballant per utilitzar el 100% d’energia renovable en totes les nostres operacions per a l’any 2040», diuen des del grup suec.
Canviarà la relació tàctil amb les peces: s’aplicarà la realitat virtual en filtres i miralls per evitar el contacte
A Mango, amb 14.900 empleats, 384 botigues a Espanya i 1.800 a l’estranger, les mesures de seguretat a les botigues són similars, alternant els emprovadors per mantenir la distància. També ells parlen de sostenibilitat i fibres sostenibles. «El 2019 vam fabricar més de 18 milions de peces etiquetades com a ‘Committed’. El 12% de la nostra producció i el doble que el 2018». I d’economia circular: «Impulsant l’ús de fibres reciclades contribuïm a l’estalvi de recursos i a la reducció de residu tèxtil. A l’abril vam llançar la primera col·lecció càpsula amb peces recollides a les botigues a través del projecte Second Chances», indica la multinacional catalana, que després de la pandèmia apostarà per produir més al Marroc, Turquia, Portugal i Europa de l’est per tenir més flexibilitat i rapidesa.
D’aquesta crisi creuen que el negoci digital en sortirà reforçat i serà molt important l’experiència de compra omnicanal, potenciant les fortaleses de la botiga física (assessorament, compra social, prova del producte, immediatesa) amb les del canal digital (profunditat de col·lecció, entrega a domicili). Entendre el nou client en l’entorn digital i dissenyar iniciatives que assegurin una bona experiència en qualsevol punt de contacte són els reptes més grans de la indústria, juntament amb la creixent demanda de peces sostenibles».
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.