‘CELEBRITY’ EN POTÈNCIA

Olivia Rodrigo: de ‘noia Disney’ a ‘tiktokera’

L’actriu i cantant, formada al planter de l’entreteniment adolescent, arrasa a les xarxes amb el seu ‘single’ de debut

Olivia Rodrigo: de ‘noia Disney’ a ‘tiktokera’
2
Es llegeix en minuts
Abel Cobos
Abel Cobos

Periodista

Especialista en cultura digital, tendències i oci.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Va començar com un número u a les llistes de iTunes. Però no es va conformar: després a Google, i Amazon, i Spotify, i YouTube i, així, s’obria pas la primera bomba musical del 2021, ‘Drivers license’, el ‘single’ debut de la joveníssima Olivia Rodrigo (2003) i l’actual cançó de moda. Les xifres ho demostren. ‘Drivers license’ és el tema (no nadalenc) amb més escoltes en un sol dia de la història de Spotify, amb 13.412 milions de ‘streams’ i ‘Rodrigo supera Drake com a artista amb més reproduccions en un sol dia a la plataforma’ van ser només alguns dels titulars que confirmaven l’èxit. Fins i tot la mateixa Rodrigo va pujar constants posts assegurant que encara no s’ho creia.

En vista d’aquest tsunami de popularitat, molts es van fer la mateixa pregunta. ¿Qui és Olivia Rodrigo? ¿I com una adolescent de 17 anys ha aconseguit vèncer icones de la música com Drake? La resposta: una barreja entre la màgia de Disney i la de TikTok.

Carrera televisiva

El seu curt currículum es redueix a Disney Channel. Del 2016 a 2019 va participar en la sèrie ‘Bizaardvark’, en què compartia pantalla amb el ‘youtuber’ Jake Paul, un gegant d’internet amb més de 20 milions de seguidors. La bona (tot i que modesta) acollida del seu paper li va aconseguir el rol principal a ‘High School Musical: The Musical: The Series’, el ‘remake’ per a Disney+ de l’original de Zac Efron i Vanessa Hudgens.

Una de les cançons del nou musical era ‘All I want’, una balada de desamor adolescent que la va consagrar gràcies a la seva gran acollida a TikTok, on va servir perquè menors d’edat poguessin plorar pels seus drames amorosos. En total, milions de reproduccions (a Youtube, 50, a TikTok, centenars). Va aprofitar aquesta tirada per anunciar el seu ‘single’, i va crear molta expectació entre aquestes hordes ‘teen’ que es van declarar les seves fans incondicionals a l’‘app’. Però ‘Drivers license’ va resultar ser més intergeneracional del que semblava, i una cançó sobre conduir plorant (un gènere en si mateix, encapçalat per ‘I drove all night’ de Céline Dion) va acabar alçant-se com a número u a tot el món.

Venjança

Notícies relacionades

Com a últim ingredient de l’èxit (i no per això menys important), la cançó, en teoria, va dedicada a Joshua Bassett, company de repartiment en el ‘remake’ de ‘High School Musical’ i amb qui va tenir una relació sentimental fins que la va deixar per l’actriu i cantant Sabrina Carpenter (suposadament, la «noia rossa» de qui parla en la cançó). Així, TikTok es va convertir en una espècie de ‘Lecturas’ de la Generació Z. O de ‘Sálvame’, en què tertulians digitals no han escatimat a compartir rumors a la recerca de la veritat.

Òbviament, el morbo cap a la xafarderia ha despertat encara més interès per la cançó i n’ha ampliat la repercussió mediàtica. El 2008 ja es va viure un fenomen similar amb ‘7 Things’, cançó que Miley Cyrus va dedicar a Nick Jonas, un dels seus ex. És a dir, estem davant una nova història de rumors i desamor ‘made in Disney’, una cosa que ja ha consagrat altres noies Disney a la categoria d’estrella. ¿Podrà aprofitar-ho Olivia Rodrigo per seguir els passos de Cyrus, Selena Gómez, Demi Lovato i Zendaya

Temes:

Spotify TikTok