Adam i Rebekah Neumann: els «visionaris» de WeWork la trasbalsada caiguda dels quals inspira llibres i sèries

Adam i Rebekah Neumann: els «visionaris» de WeWork la trasbalsada caiguda dels quals inspira llibres i sèries

Ben Gabbe/Getty

2
Es llegeix en minuts
Núria Marrón
Núria Marrón

Periodista

ver +

Fins al setembre del 2019, Adam i Rebekah Neumann es passejaven pel món com dos prínceps «visionaris» que a cavall de WeWork –la companyia de ‘coworking’ que va convèncer inversors i periodistes que seria el pròxim gran adveniment borsari– estaven cridats a convertir-se en els nous messies d’aquesta emprenedoria d’alt rendiment que uneix xerradissa espiritual, gestió depredadora i un narcisisme absolutament guillat.

Però fa tot just dos anys, la companyia que es vantava de duplicar cada any els ingressos i que va arribar a estar valorada en 47.000 milions de dòlars va començar una caiguda cataclismàtica quan va voler sortir a borsa. De sobte va quedar al descobert que l’home que, descalç, solia avorrir els seus empleats amb disquisicions sobre la cultura del treball en l’edat moderna i que volia obrir una xarxa d’oficines a Mart en realitat dirigia un negoci que perdia 219.000 dòlars cada hora de cada dia. Abrasat pels números, va ser acomiadat juntament amb la seva dona i directora de marca, Rebekah, cosina de Gwyneth Paltrow i graduada en Finances i Budisme, que tractava el personal com si fossin xinxes, i contractava, i acomiadava segons «l’energia» que percebia dels seus interlocutors.

Un filó per a documentals i ficcions

Aquesta guilladura –potser la primera i fundacional va ser que el capital risc es deixés convèncer que llogar escriptoris amb estètica gentrificada de cafeteria de Brooklyn era realment una cosa innovadora i disruptiva– va tenir una conseqüència immediata (4.000 acomiadaments i un reajustament del model de negoci) i una altra a mitjà termini. En un gir imprevisible per als Neumann, resulta que l’odissea trasbalsada de WeWork ha acabat convertint-se en un fabulós generador de continguts. L’últim és un llibre d’investigació –el segon sobre el tema– dels periodistes del ‘Wall Street Journal’ Eliot Brown i Maureen Farrell titulat ‘The cult of we’, en què intenten explicar, sense sortir de la sorpresa, com aquests dos «estafadors» van arribar a rebre tracte de «visionaris», com recullen les ressenyes.

Replegament als Hamptons

Notícies relacionades

De fet, podria dir-se que no hi ha empori de l’entreteniment que no tingui entre mans alguna cosa vinculada al matrimoni. Hulu compta amb un documental; AppleTV ha iniciat una producció protagonitzada per Anne Hathaway i Jared Leto basada en una sèrie d’exitosos ‘podcasts’ sobre el cas; HBO Max va llançar ‘Generation Hustle’, una sèrie sobre estafadors americans amb un capítol reservat a la parella, i encara ha d’arribar l’adaptació, via Chernin Entertainment, del llibre dels periodistes del ‘Wall Street Journal’ i que té un primer acord amb Netflix. 

Mentre les autoritats investiguen la seva gestió al capdavant de la companyia, la parella viu replegada a la seva mansió dels Hamptons amb els seus cinc fills. Després de vendre algunes propietats, ella, que va haver de tancar l’escola WeGrow –en la qual els nens aprenien una potinga d’espiritualitat i emprenedoria per 38.000 dòlars anuals–, es disposa a impulsar un nou centre. I ell –que va pactar per la seva sortida una ‘indemnització’ de 245 milions de dòlars en accions– ha fet algunes inversions immobiliàries. «No tenen consciència d’haver fet res dolent –deia un pròxim en un article a ‘Vanity Fair’–. De fet, creuen que tothom els estima».

Temes:

Startups HBO Apple