Aixa Villagrán: amb ella arriba el nu més llarg de la ficció espanyola
L’actriu sevillana estrena la segona temporada de la sèrie ‘Vida perfecta’ aquest divendres
L’estrena de ‘Vida perfecta’, la primera sèrie de Leticia Dolera, va venir precedida de la tempesta causada pel controvertit acomiadament d’Aina Clotet per culpa del seu embaràs. Els titulars es van centrar més en el debat sobre si la directora de ‘Requisitos para ser una persona normal’ havia sigut justa prescindint de la protagonista d’‘Elisa K’ que a valorar la qualitat d’una producció que, abans de desembarcar a Movistar+, ja s’havia agenciat dos premis al Festival Internacional de Sèries de Cannes: el de millor ficció i interpretació femenina per a les tres protagonistes: Dolera, Celia Freijeiro i Aixa Villagrán.
Aquests guardons van servir per avisar que calia estar pendent del treball d’aquestes tres actrius que havien anat madurant en papers en la petita i la gran pantalla. Sobretot Villagrán, fins aleshores la més desconeguda d’aquest trident malgrat que havia anat fent treballs en sèries com ‘Los hombres de Paco’, ‘Allí abajo’ i ‘¿Qué fue de Jorge Sanz?’
Tot i que els pares d’aquesta sevillana de 43 anys mai havien pujat a un escenari, l’art havia sigut sempre molt present a casa seva. «Des que érem petits ens han portat al cine, al teatre, a concerts, ens posaven cine subtitulat, ens van apuntar a una escola en la qual teníem una assignatura de teatre...», recorda la intèrpret. Amb aquests precedents no és estrany que tant ella com el seu germà, Julián Villagrán, acabessin treballant sota els focus.
Formació a Mèxic
«Des de petita, quan vaig fer ‘Yerma’ a l’escola amb aparells a les dents, que ho tenia molt clar», comenta aquesta actriu, que als 20 anys se’n va anar a estudiar teatre a Madrid i que, gràcies a una beca, va acabar la seva formació a Mèxic a la companyia del Centre Nacional de les Arts (CNA). Dos anys després, un altre cop a Espanya, va començar a agafar rodatge en pel·lícules com ‘Mataharis’, ‘Rose et noir’, ‘Amador’, ‘Kiki, el amor se hace’ i ‘María (y los otros)’. Últimament l’hem pogut veure a Netflix com una enamoradissa pacient d’un centre psiquiàtric a ‘Loco por ella’ i al cine compartint nit d’autodescobriment sexual a ‘Donde caben dos’, i ara està immersa en el rodatge de la primera pel·lícula com a director de Juan Diego Botto, ‘En los márgenes’, amb Penélope Cruz i Luis Tosar com a companys de repartiment.
Premi a Cannes
Notícies relacionadesPerò el seu primer paper important li va arribar amb ‘Vida perfecta’, en la qual interpretava Esther, l’hedonista i disfrutona germana lesbiana de Dolera que, a punt de complir els 40, es planteja si havia arribat el moment de prendre’s la vida més seriosament. ¿Havia de renunciar a la felicitat que li proporcionava la pintura si no venia quadros? ¿Havia de buscar l’estabilitat sentimental algú com ella, al·lèrgica als compromisos?, es debatia aquesta desinhibida dona que portava fins a les últimes conseqüències el ‘carpe diem’.
Villagrán s’acomiadarà del personatge el 19 de novembre amb l’estrena de la segona i última temporada de ‘Vida perfecta’, on les noies s’enfronten a noves crisis personals i ressonen campanes de boda per a Esther. La sèrie l’ha obligat, a més, a desprendre’s de prejudicis i en aquests nous episodis la veurem en una escena que farà parlar, amb un dels nus més llargs que es recorden en la ficció espanyola.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.