Rihanna, ¿per què no canta des de fa cinc anys?
La de Barbados ingressa tres quartes parts de la seva fortuna a través de les seves línies de maquillatge i llenceria
Tant és que posi enamorada com una noia de quinze anys al costat de la seva parella, el raper ASAP Rocky, o que pengi una sentida fotografia rendint homenatge al seu cosí, Tavon Kaiseen Alleyne, assassinat a trets fa poc més de quatre anys. Qualsevol ‘post’ que Rihanna comparteix amb els seus 115 milions de seguidors a Instagram sempre genera la mateixa tirallonga de comentaris: ¿per quan un nou disc?
Des que a principis del 2016 edités el molt aclamat ‘Anti’, el seu vuitè elapé fins ara, l’estrella només ha col·laborat de forma puntual amb Kanye West (en la controvertida ‘Famous’), Calvin Harris (‘This Is What You Came For’), Drake (‘Too Good’), Mike Will Made It (‘Nothing Is Promised’), Future (‘Selfish’), DJ Khaled (‘Wild Thoughts’), Kendrick Lamar (‘Loyalty’), N.E.R.D. (‘Lemon’) i PartyNextDoor (‘Believe It’). I tot i que tampoc s’hauria d’oblidar que va posar veu a ‘Sledgehammer’, el tema principal de la pel·lícula ‘Star Trek: Más allá’, aquests petits llançaments, en realitat, han sabut a poc als seus fanàtics. Tots, sense excepció, anhelen un àlbum propi que la torni a posicionar al cim de les llistes de vendes.
La més rica
Fins i tot havent-se allunyat dels estudis de gravació, la de Barbados ha aprofitat aquest hiatus creatiu per reinventar-se com a empresària que converteix en or gairebé tot el que toca. Sense anar més lluny, el 2017 va llançar al costat del luxós conglomerat multinacional francès LVMH la inclusiva línia de maquillatge Fenty Beauty, que va generar més de 550 milions de dòlars en els primers 12 mesos de vida. I tot just un any després, es va endinsar en el món de la llenceria amb l’exitosa marca Savage X Fenty. En el seu historial d’emprenedora només hi ha hagut un petit daltabaix comercial: Fenty, la firma de moda d’alta gamma que va fundar el maig del 2019 sota l’auspici de LVMH, que va deixar de produir peces el febrer del 2021 a causa de l’impacte de la pandèmia.
De tota manera, el que pocs imaginaven fa un lustre és que Rihanna entraria en l’exclusiu club de les multimilionàries. L’agost passat, la revista ‘Forbes’ va estimar que la seva fortuna ascendeix fins als 1.700 milions de dòlars, cosa que la converteix en l’artista musical femenina més rica del món, així com la segona dona de la indústria de l’espectacle més adinerada després d’Oprah Winfrey.
I el seu filó té poc a veure amb els seus dots per al cant: 1.400 d’aquests milions procedeixen en exclusiva de Fenty Beauty; 270 milions, de Savage X Fenty, i la resta, de les seves cançons. Atès que la seva última gira, aquell Anti World Tour que va recalar al Palau Sant Jordi de Barcelona, va recaptar 110 milions de dòlars entre el març i el novembre del 2016, no té necessitat de recórrer el planeta en el seu jet privat per acontentar els fans. Sense entonar ni una sola nota, ha vist créixer el seu compte corrent com mai.
Ganes de jugar
Notícies relacionadesA hores d’ara ningú s’atreveix a confirmar si el 2022 s’animarà a publicar material inèdit. Des del 2018 corre el rumor de la possibilitat que no llançarà un simple disc, sinó dos: un de caràcter més pop i un altre dancehall que s’endinsarà en les seves arrels caribenyes. L’únic que se sap sobre això és el que la mateixa diva va avançar al setembre, aprofitant l’última desfilada de Savage X Fenty: «No us espereu el que sentireu. El que hàgiu sentit de Rihanna no hi té res a veure. Estic experimentant de veritat. La música és com la moda, hi has de jugar. Ho estem passant bé i serà completament diferent».
Aquestes paraules deixen la porta oberta que, a la fi, durant els pròxims mesos vegi la llum el seu esperadíssim novè àlbum d’estudi. En cas de ser així, no hi ha dubte que seríem en vista d’un dels esdeveniments musicals més importants dels últims anys. Hi ha moltíssimes ganes, potser massa, de saber què ha estat tramant en secret durant tot aquest temps. Només es pot desitjar que l’espera hagi valgut la pena.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.