10 barreres (tecnològiques) per a la gent gran
El dia a dia d’una persona gran està ple d’‘obstacles digitals’ que sovint són insuperables sense ajuda. Aquí van uns exemples.
La batalla amb el caixer
Més enllà de les cues, s’ha de tenir la destresa de col·locar la targeta a la ranura correcta i recordar el codi de seguretat. Sovint, acaben demanant ajuda a desconeguts. També senten gran inseguretat per operar en ple carrer.
Pànic a les transferències
La por d’equivocar-se en el número de compte al fer una transferència és paralitzant. Molts avis manifesten la inseguretat que se sent al no saber si els teus diners viatgen a la seva destinació correctament.
El viacrucis de La Meva Salut
L’‘app’ de la Meva Salut és una trampa per a molts si la decideixen utilitzar. Massa sovint, es troben en dificultats a l’hora d’escriure i sintetitzar els problemes de salut que tenen.
4
La prèvia de la cita prèvia
Molts avis es troben que per fer qualsevol tràmit es necessita una cita prèvia. Si fer-ho per internet és un galimaties, per telèfon xoquen amb el desconegut idioma del robot.
«OK, Google, ¿com et dius?»
La Núria va comprar a la seva mare un assistent de veu perquè cada dia li recordés les pastilles que s’havia de prendre. La senyora s’oblidava del nom de l’assistent. O no el pronunciava correctament.
El laberint dels robots telefònics
L’atenció telefònica tampoc és un tema senzill. Primer s’ha de tenir el número a què trucar, salvar el laberint del «premi 1, premi 2...» i el més exasperant per a molts, sintetitzar el problema i que la màquina no els entengui.
No hi ha oci sense reserva ‘online’
Molts es troben que per comprar entrades per a espectacles ho han de fer ‘online’, una cosa que els exclou de la cultura i l’oci o els fa dependents. I si pensen a acudir a la taquilla, es poden quedar sense lloc.
El sudoku de la tele intel·ligent
Hi ha un món nou d’oci en ‘streaming’ que veuen de molt lluny. No només per donar-te d’alta a les plataformes, sinó que navegar-hi amb el comandament a distància del televisor requereix completar un sudoku impossible.
Caos en el torn electrònic
Encara que acudeixis a fer un tràmit de manera presencial, en molts llocs has d’obtenir un número en una màquina per reservar lloc en una cua virtual. Una cosa senzilla per a molts, és un mal de cap per a d’altres.
Estafes a cop de clic
Qualsevol que tingui telèfon pot comprovar la quantitat d’estafes que un rep al seu dispositiu. En aquest sentit, el col·lectiu de gent gran és especialment vulnerable.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.