On Catalunya
MÚSICA FETA CINE
Religió, sexe, humor i revolució a l'In-Edit
El director artístic del festival, Luis Hidalgo, li pren el pols a l'edició d'aquest any
El documental musical segueix en auge, per a satisfacció de melòmans i cinèfils. I el Festival Beefeater In-Edit Festival BeefeaterIn-Editté molt a veure i dir sobre això. Li demanem a Luis Hidalgo, el director artístic de la mostra, que ens faci una selecció dels títols més recomanables d'aquesta 14a edició que comença dimecres amb el visionat d''Omega' (sobre la gènesi del revolucionari disc d'Enrique Morente)Omega.
'MALI BLUES'. Forma part d'un llistat de documentals ('Yallah Underground', 'Raving Iran' i 'Fonko') en què es repassa la situació política, social i cultural de la nova joventut africana i àrab. L'estultícia religiosa com a teló de fons.
'STRIKE A POSE'. ¿Què passa quan t'atropella el tren de la fama de Madonna? ¿I si ets seropositiu en temps de SIDA? Responen els ballarins de la gira 'Blonde ambition'.
'I CALL HIM MORGAN'. Trompetista que anava per a estrella del jazz -segueix sent un supervendes- a qui el mateix amor que el va salvar el va condemnar. Crònica d'una passió narrada per una assassina.
'IMAGINE WAKING UP TOMORROW AND ALL MUSIC HAS DISSAPEARED'. Sorprenent, radical, excitant i salpebrat amb humor reflexiu. ¿Hauria de ser la música irreproduïble?
'HATED'. Dintre de la celebració dels 40 anys de punk, crònica de la vida d'un punk de llibre. Radical és un terme que a GG Allin se li va quedar diminut.
'THE ORIGINS OF MUSIC'. Excel·lent i rigorosa producció nacional que es pregunta per què moltes espècies, Sapiens inclosos, fan música.
'HELLO I’M DAVID'. Tendra i humana. La vida del pianista David Helfgott amb la patologia que el fa virtuós.
"UN NIVELL MOLT ALT"
Notícies relacionadesEl festival se celebrarà a Barcelona del 27 d'octubre al 6 de novembre i inclourà més de 40 títols. Segons Hidalgo, "el nivell dels films d'aquest any és superior" i no resultarà gens fàcil fer la selecció per limitacions a la graella de la programació.
La mostra ha organitzat 36 edicions en diferents països i ha exhibit més de 600 documentals musicals i mobilitzat més de 80.000 espectadors.
- Successos Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- Famosos El canvi radical d'Antonio Orozco després de pesar 127 quilos: "El meu metge em va dir que em podien passar cinc coses"
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Presentador de ‘Col·lapse’ a TV3 Ricard Ustrell farà un parèntesi en la seva carrera televisiva
- Final d’un pontificat L’ala dura del conclave augura un cisma si s’elegeix un papa continuista
- Final copa del rei Plantada històrica del Madrid a la Copa: ni entrena ni assisteix a les rodes de premsa
- Flick demana protegir els àrbitres abans de la final: "No respectar-los és no tenir fair play"
- Horari i on veure el funeral del papa Francesc per televisió
- Benestar Álvaro Bilbao, psicòleg: "Preocupar-se molt per les coses pot ser un símptoma de salut mental fràgil"
- Un mosso rescata els dos ocupants d'un cotxe després de xocar contra un mur i caure a una piscina