On Catalunya
CONCERT
Amy Macdonald: ¡com sona Escòcia!
L'autora de 'This is the life' torna amb 'Under stars'. Sota les estrelles de la seva Escòcia natal hi ha un cosmos musical digne d'admirar

nmartorell42761797 onbarcelona amy mcdonald180409192202
Més enllà de gaites i violins, Escòcia fa dècades que és un excel·lent planter d’artistes d’estils i repercussions diverses. En un país on l’animal nacional és l’unicorn, tot és possible. La folky Amy Macdonald va debutar amb 'This is the life' a les llistes d’èxits del seu país el 2007 i li va prendre el número u a Radiohead.
A penes superava els 20 anys i ja era una supervendes. Els amants del futbol també la reconeixeran com la veu de la selecció escocesa: el 2010 va cantar l’himne 'Flower of Scotland' abans de cada partit internacional de l’Eurocopa a Glasgow.
Amy Macdonald
Room Festival. RazzmatazzHorari: 14 d'abril, 21.00 horesPreu: des de 22 €
Quan més d’un la donava per extingida, Macdonald va tornar a l’actualitat el 2014 quan, amb Franz Ferdinand, va ser cap de cartell del concert per la independència d’Escòcia. La carrera de la cantautora -i geògrafa, per cert- és tan zigzaguejant com el riu Tay. Això explica que els seus fans aplaudeixin la seva recent reaparició. Després de cinc anys de silenci discogràfic, ha tornat amb el cabalós 'Under stars', que, en la seva versió de luxe, és llarguíssim: gairebé 20 cançons, la meitat acústiques. A més, 'Dream on' ha funcionat estupendament com a primer senzill.
GRUPS DE LLEGENDA
Que Glasgow fos nomenada Ciutat de la Música per la Unesco no és gratuït. Moltes de les cançons que acabem sentint gairebé diàriament, a la ràdio o en anuncis de televisió, són escoceses. En aquesta terra de llegendes, de castells i de verd perenne han sorgit grups llegendaris als quals desitgem una fructífera trajectòria. Aquí en teniu una bona mostra.

FRANZ FERDINAND
Molt fan de la banda, més enllà del ‘megahit’ ‘Take me out’ que va sonar en un anunci de Movistar. Segueix enlluernant amb el recent disc ‘Always ascending’.

THE PROCLAIMERS
La celebèrrima 'I’m gonna be (500 milers)' és un himne, però em quedo amb Sunshine on Leith i I'm on my way' (i la seva fugaç aparició a 'Shrek'Shrek').

BELLE & SEBASTIAN
Notícies relacionadesDes d’Escòcia amb encant: aquests veterans artesans del pop segueixen en plena forma i generant ‘hits’ immediats. La prova, recent, n’és el disc 'How to salve our human problems'.

PRIMAL SCREAM
La banda de l’excèntric Bobby Gillespie, responsable de la mítica ‘Movin’ on up’, ha sigut la banda sonora de tota una generació malgrat una discografia amb alts i baixos i de diversos girs de timó estilístics.
- SUCCESSOS ‘Lock-picking’, el nou sistema per obrir cases sense forçar panys amb què bandes de georgians roben a Espanya
- Dol als fogons Mor Montse Guillén, la pionera que va triomfar als EUA amb la cuina catalana
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- BCN busca la fórmula per insuflar una nova vida a la seva plaça més dura
- Religió Mor Francesc, el papa que va arribar de «la fi del món» i que ha volgut portar l’Església al segle XXI
- A les portes de la catedral de Barcelona Devots del papa Francesc després de la seva mort: "No crec en Déu, però hi ha un abans i un després del seu papat"
- Successos Dos detinguts per robar una motxilla a una parella mentre practicava sexe a la platja del Somorrostro de Barcelona
- La successió de Francesc ¿Qui són els candidats a succeir el papa Francesc? Llista de cardenals ‘papables’
- Una de cada 350 El Sant Jordi 2025 vendrà encara 25.000 roses catalanes: l’últim productor del Maresme es resisteix a abandonar
- Cita internacional el 10J La Sagrada Família convidarà el pròxim Papa a Barcelona el juny del 2026 pel centenari de Gaudí