On Catalunya

MICROCOSMOS DE COLOR DE ROSA

Al traster d'una princesa Disney: obre a Barcelona El Museu Més Dolç del Món

Es veuen dònuts format gronxador, ossets de gominola mida 'selfie' i una piscina de núvols que estovaria fins i tot les companyes de pis d'Elena Cañizares. Carn fresca per a posturejar

zentauroepp55984184 museo dulce201126112502

zentauroepp55984184 museo dulce201126112502

3
Es llegeix en minuts
Ana Sánchez
Ana Sánchez

Periodista

ver +

Aquí acabaria veient la vida de color de rosa fins i tot el nan Rondinaire de la Blancaneus. Fins i tot quan el deixin fora del sopar de Nadal per a sis. Sembla el traster d’una princesa Disney. Hi ha més tonalitats pastel que a l’armari de Josie. Es veuen dònuts format gronxador, ossets de gominola mida ‘selfie’, miralls amb silueta d’unicorn i una piscina de núvols de txutxes que estovaria fins i tot les companyes de pis d’Elena Cañizares, aquesta infermera viral enclaustrada a Ciudad Real.  

Obre aquest divendres, 27, a la cúpula del centre comercial Arenas: El Museu Més Dolç del Món, es diu. I sí, de seguida es pot comprovar ‘in situ’ que a ningú l’amarga un dolç. I menys si és instagramejable. Hi ha qui porta a les visites diversos canvis de roba.

Carn fresca per a influencers. Un altre museu on posturejar. Nou imant de tiktokers, instagrammers, musers i altres espècimens fotogènics de xarxes socials. Microcosmos cuqui amb 13 escenaris on posar morrets per sobre de les teves possibilitats.

El seu lema amb ‘hashtag’: #disialafelicidad. ¿Fins i tot en temps de Covid? «És un moment molt complicat –afirma Carla Santos–. Per això té tant sentit ara obrir un museu amb aquesta filosofia». Al seu costat, també amb mascareta riallera, hi ha Hugo Silva. No l’actor. «No és tan guapo com jo», diu amb sarcasme ja d’una tirada aquest homònim portuguès. Són els ideòlegs de The Sweet Art Museum. No sembla que tinguin més càries que la mitjana. «És un museu dolç, no de dolços», puntualitzen. Hi ha només tres degustacions. Les gominoles es tasten amb tots els sentits: es veuen, es palpen, s’oloren. S’instagramegen. ¿L’objectiu? «Que tornis a la infància i et diverteixis sense pensar en què hi ha fora».  

Aquest museu itinerant va néixer a Lisboa el 2018, molt a prop del carrer del Azúcar. L’any passat va fer escala a São Paulo i Rio de Janeiro. Barcelona és la primera ciutat espanyola on s’instal·la. És un espai pop-up. Amb data caducitat: 10 de gener. Acostuma a estar un mes i mig per ciutat, màxim dos mesos. «Vens, et fas fotos i després et queda a la memòria», justifiquen els creadors el seu estatus efímer. 

Més de 100.000 persones s’han capbussat a la seva piscina de núvols. Ara –Covid pel mig– cal limitar-se a passejar-s’hi per sobre, a l’estil Jesucrist ensucrat. ¿Edats? «Totes», respon Christian Haltermann, el CEO que ha portat el museu a Barcelona. Al Brasil –recorda– va arribar a veure una senyora de 84 anys enjogassant-se a la piscina de gominoles. «Hi va anar a celebrar el seu aniversari».

Notícies relacionades

La versió espanyola inclou estampa nadalenca i una sala dissenyada per la il·lustradora Isa Muguruza. Una de les seves dones psicodèliques es posa morada (literalment) menjant xiclet, a l’estil de la Violet, la nena repel·lent de ‘Charlie i la fàbrica de xocolata’. Amb l’‘app’ del museu es poden afegir a la visita via realitat augmentada gelats dansarins i fins i tot unicorns XXL 

Escola de postureig

No és l’única destinació a la qual peregrinar amb pal ‘selfie’. Al juny va obrir The Set Lab. Una escola de postureig. «El primer espai creatiu de fotografia per a usuaris de xarxes socials», definien llavors els seus creadors. «Ja hem superat els 2.000 visitants i cada setmana supera l’anterior», asseguren ara malgrat el vaivé de restriccions. L’últim ‘youtuber’ que s’ha tret per allà ha sigut xBuyer (4,5 milions de seguidors) amb el seu germà també ‘influencer’. Acaben d’afegir un fons de ‘selfies’ nadalenc i un altre amb feixos de diners. Potser ara comencen a anar-hi polítics.  

Temes:

Ciutat on