On Catalunya
Pla per Nadal
La casa viral del Pare Noel a Badalona torna en gran
Per aquest jardí privat van passar gairebé 2.000 persones l’any passat. Ara repeteixen format amb més llums, música i espectacles. Fins i tot compten amb «el Santa Claus més atractiu d’Europa»

A1-161934106.jpg /
«Aquest any hem fet ombra a l’alcalde de Vigo», assegura amb orgull Cristian (@el_pirata_del_maresma a Instagram), propietari de la casa més viral d’aquestes festes. «Som al número 9 del carrer de Montjuïc de Badalona», assenyala. No fan falta gaire indicacions: al creuar una cantonada es divisa una lluminària que ni a Las Vegas. És la Casa de Santa Claus, un domicili privat que, per segon any consecutiu, s’ha omplert de més llums, música i espectacles que la plaça de Rockefeller.
El seu èxit va començar l’any passat quan, després de les descafeïnades festes pandèmiques, van decidir compensar fent festa grossa per Nadal. La idea va sorgir com un esdeveniment per als veïns, però la màgia d’internet va obrar un miracle nadalenc i va viralitzar el vídeo que van gravar per presentar la iniciativa. Al final, el seu jardí va acabar més transitat que els de Versalles: fins a 2.000 persones es van passar per veure els llums i donar les cartes al Pare Noel. «Calculàvem unes 200 persones. Hi va haver tantíssima gent que es van formar cues d’una hora», recorda.
Amb ganes de superar-se, han tornat a muntar el seu petit oasi festiu. I, gràcies a l’èxit aconseguit en l’anterior entrega, «hem aconseguit el suport de 35 empreses patrocinadores, entre les quals s’inclouen McDonald’s i el Club de Futbol Badalona Futur, per organitzar un esdeveniment extraordinari». Tan extraordinari que fins i tot el Pare Noel va arribar des de l’Àrtic en helicòpter i es va passejar en un Ferrari, tot per cortesia d’entitats privades.
Això sí, aquesta vegada van amb la lliçó apresa i han decidit reduir aforaments i moure els espectacles a diferents punts de la ciutat, com el concert que organitzen aquest diumenge, dia 18, al Centre Comercial de Montigalà (Olof Palme, 28-46).
Tot i que la iniciativa de la Casa de Santa Claus ha sigut rebuda amb molt suport i il·lusió, també hi va haver certa incredulitat. Una de les preguntes que l’any passat més es repetia a les xarxes era: «¿Per què es gasten els diners en això?». «M’han arribat a dir si soc traficant i això ho faig per blanquejar», riu Cristian al recordar-ho.
¿Que per què ho fa? Segons explica, l’apassiona el Nadal i, de passada, vol donar una lliçó de generositat als seus fills: per això l’entrada a tots els esdeveniments és gratuïta («tots els nens l’han de poder disfrutar, independentment del seu nivell econòmic», afirma) i han organitzat rifes solidàries per a fundacions benèfiques i socials. «No ens quedem res; de fet, l’any passat hi vam perdre diners», recalca davant els comentaris més cínics.
Notícies relacionadesSegons l’organitzador, ha aconseguit tots els patrocinadors a través de les xarxes socials. Després d’una conversa amb ell és fàcil veure com ho ha aconseguit: amb un esperit de comercial que fins i tot aconseguiria fer cantar el ‘Jingle Bells’ al Grinch. El seu ímpetu és tan contagiós que la febre nadalenca s’ha ampliat a tot el barri, amb altres carrers que erigeixen arbres de Nadal de la mà dels seus veïns. ¿El somni del Cristian? Convertir el barri en la Lapònia catalana.
Ja ho deia l’any passat: aquest projecte nadalenc és «un puzle d’ajuda veïnal». Per exemple, els que s’amaguen sota els vestits de personatges de Disney són els seus fills. La cantant de nadales, una veïna. ¿Santa Claus? El mateix: un veí que, casualment, és model de barbes i va accedir a fer el paper de Pare Noel. Això sí, no t’imaginis el típic que hi ha al centre comercial. El d’aquí és un model de dos metres amb barba llustrosa, un vestit modern i una planta que desperta més passions que Pedro Sánchez a les cimeres internacionals. «Hi ha diverses comunitats digitals de barbuts que ja l’han descrit com el Santa Claus més atractiu de tot Europa», assegura. Pel que sembla, més d’una persona voldrà que el posin en la seva llista d’entremaliats.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Famosos El canvi radical d'Antonio Orozco després de pesar 127 quilos: "El meu metge em va dir que em podien passar cinc coses"
- Operació de la Guàrdia Civil Desmantellada una xarxa de ciberestafes a tot Espanya que dirigia un estudiant de 19 anys des de Terrassa
- El jutge va repescar un nom
- Districte de Ciutat Vella El tràfic de fàrmacs per crear la ‘droga dels pobres’ s’expandeix a la zona més vulnerable de Barcelona
- Polèmica decisió al regne unit Cop del Tribunal Suprem britànic a les dones trans
- Delinqüència digital Creixen les «estafes híbrides»: l’engany que combina el món virtual i el físic
- Tipus d’interès L’eurozona es blinda: el BCE abaixa tipus al 2,25% en resposta a l’ofensiva de Trump
- Conflicte laboral PortAventura suspèn la venda d’entrades per a aquest dissabte per la vaga de treballadors
- Metro de Barcelona Adjudicades per 48 milions les obres de les estacions de Manuel Girona i Campus Nord de l’L9
- Oferta d’ocupació El treball que sempre havies somiat: 1.000 euros a la setmana per provar platges i explicar-ho