On Catalunya
Els dònuts més deliciosos de Barcelona
És el millor amic de l’home amb permís del gos. Aquí podràs donar-te un caprici rodó gurmet

barcelona/170787038_460028815053688_4808558426943215941_n.jpg /
De la gran família dels fregits, pocs aixequen tantes passions com l’etern dònut, una silueta tan perfecta i elegant que mai no ha necessitat evolucionar des dels seus orígens. Esmorzar, berenar, postres o simple caprici, el dònut és el millor amic de l’home amb permís del gos. T’ho dona tot i no demana res. Si està fet amb ingredients de qualitat, aconsegueix reduir els teus índexs de mala bava a cada mossegada.
És una sensació que sempre em domina quan em deixo temptar per La Donutería (Parlament, 20). Va ser de les primeres a apostar pel dònut gurmet (oberta des del 2013) i continua tenint els espècimens més deliciosos de Barcelona. Els dònuts s’elaboren diàriament, la llista de sabors canvia cada jornada, i presenten una massa fermentada de molta qualitat: sempre estan en el punt perfecte de frescor. Les combinacions d’ingredients són molt boges, i els banys i toppings estan per llepar-se els dits. Per cert, també tenen llustroses berlines per als més golafres.
A Demasié, l’empori del roll, es juga molt fort per una versió hardcore de la berlina. L’anomenen Bomba i el seu nom no és gratuït. Aquests orbes fregits i farcits de fantasia fan furor entre la clientela, que els immortalitza en els seus comptes d’Instagram com si fossin aparicions marianes. La Bomba més sol·licitada és la de Nutella, un explosiu de llarg abast que arrasa amb tot amb els seus resquills de cacau i avellana. Hi ha altres sabors aptes per a la guerra de guerrilles hipercalòrica: mascarpone i gerds (un altre dels hits de la factoria), festuc, galeta Lotus, llimona, dolç de llet... Ni el més impertorbable dels artificiers es podria resistir a aquests fregits de rellotgeria. (Diputació, 207/ Santa Maria Del Mar, 7/ Rambla del Poblenou, 67/ Pau Casals, 8/ Bonsuccès, 2).
Si busques uns dònuts artesans amb plus vegà, les teves pregàries seran ateses a l’Areca Bakery (Torrent de l’Olla, 90 / Aribau, 91).
Els seus dònuts 100% vegans, frescos del dia, juguen a les grans lligues. En les seves propostes de març, destaca el dònut de cafè i xocolata, amb un setinatge de cafè d’especialitat. De la meva última visita, encara recordo amb cara de tonto la berlina de crema catalana: es menja amb els ulls en blanc.
I en terreny vegà, destaca també el projecte Bungnuts (Santa Eugènia, 16). En aquesta petita botiga de Gràcia es venen uns dònuts i berlines espaterrants, fabricades diàriament amb masses de molts quirats i altíssimes dosis d’amor. El resultat són unes creacions espectaculars amb Oreig, festuc i mango. Cada dia, una nova història d’amor a les vitrines d’aquesta bombolla de la joia.
- Tecnologia Whatsapp ja et permet saber si el teu missatge ha sigut llegit per una persona diferent del destinatari original
- Sondeig de la Generalitat Enquesta CEO: El PSC es manté al capdavant i la caiguda de Junts impulsa a Aliança Catalana
- Una fàbrica de Badalona, acusada de "risc inacceptable" de càncer
- La història d'amor de l'exbisbe de Solsona, Xavier Novell, i Sílvia Caballol es convertirà en una sèrie de televisió
- Construcció i infraestructures José Elías trenca amb els germans Amodio i dimiteix com a vicepresident d'OHLA
- Tribunals El TSJC absol Alves per l'agressió sexual a una jove a la discoteca Sutton
- Tribunals El TSJC proposa l'indult parcial per a Laura Borràs perquè no ingressi a presó
- 57.000 persones cribrades El test de sang en femta és tan eficaç com la colonoscòpia per detectar càncer de còlon, segons l’estudi més gran fins ara
- Tribunals Assassinat sense cadàver a Sant Andreu de la Barca: la fiscal reclama 15 anys de presó
- Avançar el rellotge ¿Quan és el canvi d’hora del 2025? Data de l’arribada de l’horari d’estiu