On Catalunya
REC.0
Un recorregut comercial d’1,5 quilòmetres
El festival d’Igualada, del 8 a l’11 de maig, no sols dona l’oportunitat de comprar roba a bon preu, sinó que ofereix a més un programa cultural
rec cartell maig /
El comerç electrònic en el sector de la moda, la venda de roba per internet, suposa un 21,9% de les operacions totals del sector, segons les dades del Clúster Català de la Moda. Aquest percentatge situa les dades d’Espanya per sobre de països com França i Itàlia. Es tracta d’una tendència en progressió en els últims anys, en què tenen més incidència els més joves. El festival Rec.0 d’Igualada es rebel·la contra aquest model i reclama, reivindica, la venda en directe. El festival torna del 8 a l’11 de maig «amb una proposta que reforça més que mai l’experiència de comprar roba de manera presencial, un hàbit que està perdent terreny especialment entre els joves», segons admeten fonts de l’organització.
El Rec.0 ha sigut una proposta d’èxit en l’última dècada, una cita en què les empreses ofereixen a preus especials els excedents d’estoc. Es tracta de quatre dies de vendes d’empreses de marca de tipologia variada, amb botigues efímeres situades a les velles instal·lacions d’un barri industrial on es tractava la pell per introduir-la en el sistema de la roba, el calçat i els complements. En una mica més de 60 fàbriques d’adobaments, encara impregnades de l’olor del tractament de la pell, s’hi instal·len un centenar de botigues. Centenars de persones acudeixen en cada edició al Rec.0 en un recorregut comercial d’un quilòmetre i mig.
Notícies relacionadesDavant aquesta tendència, el Rec.0 es reivindica com una oportunitat per poder comprar la roba de manera presencial i, en molts casos, directament dels mateixos dissenyadors que han creat les peces. Des de grans marques internacionals i nacionals com Adidas, Levi’s, Munich, Häglofs, Castañer, entre d’altres, fins a petits creadors i dissenyadors locals com Miriam Ponsa, Who, Baluard Barcelona o Amt. És una oportunitat perquè els clients puguin intercanviar opinions amb els responsables directes de les marques, que durant quatre dies (del 8 a l’11 de maig) i de manera excepcional es troben darrere dels taulells de les pop-up stores.
L’experiència de compra presencial, a més, al Rec.0 es pot viure de manera festiva i col·lectiva. Precisament, el lema d’aquesta edició de primavera és L’excusa perfecta, ja que el Rec.0 és també un pretext per fer un parèntesi en la rutina diària i disfrutar de la gastronomia i de la música del programa cultural paral·lel.
- Energies renovables El pàrquing de l’Alcampo de Sant Boi es transformarà en la instal·lació fotovoltaica més potent de l’àrea de Barcelona
- Obligatori per llei La multa que et pot caure per no estar empadronat on vius
- salut mental Els diagnòstics de TDAH entre els adults creixen en els últims anys
- Conflicte a Girona Una família denuncia que un home s’ha quedat d’ocupa en una casa que li van deixar a Llagostera
- LA VISITA BLAUGRANA AL COLISEUM Cinc anys amb un zero a Getafe
- Violència contra les dones Laura Palmer i la por que ens va quedar
- Transparència Hisenda vigilarà més les targetes: demanarà aquestes dades sobre els moviments
- Trump, la Lluna i més enllà
- Aquesta nit Gala dels premis Gaudí
- Premier league Haaland firma una inusual renovació amb el City fins al juny del 2034