On Catalunya
Els últims brindis de l’any: ¡xampany, vi i whisky!
Tic-tac. Tic-tac. No és Josep Pedrerol, és el compte enrere. L’any està arribant a la seva fi i aquí us donem tres consells per aquests dies efervescents abans de la nit de Cap d’Any

La Whiskería /
Són dies per prendre’t una copa en un fora-d’hores perquè t’ho mereixes. O de quedar amb la parella o amb els amics, o amb aquelles persones a les quals fa temps que no veus. Per fer balanç o per fer projectes. O simplement per veure passar la vida.
El lloc on jo aniria directe és el Celler Panotxa (Sant Joan de Malta, 53), al barri del Clot. Parlem d’un museu del heavy metal que també és un dels millors cellers de la ciutat. La mascota d’Iron Maiden, l’aterridor Eddie, observa el pelegrí des de dalt. L’interior del local és un altar arrebossat de relíquies metal·lares. Al comandament, el mossèn Panotxa, és a dir, David Huerta, un dels tipus més loquaços i divertits que m’he creuat en el negoci de la restauració, un soldat del rock dur amb un paladar finíssim per als vins, caves, xampanys, vermuts i conserves. A Panotxa només hi ha qualitat: des de les anxoves casolanes a les escopinyes, passant pel pop o els caragolins; tot és d’una finor excepcional. I a la copa sempre tindràs ambrosia, deixa que el mossèn de la Santa Guitarra s’encarregui de tot.
Notícies relacionadesSi t’agraden els vins naturals, oblida’t de bars hípsters i desplaça’t fins a Sant Gervasi, base d’operacions de Contrabando (Madrazo, 95), un espai de múltiples personalitats, unides per un vincle clar: els millors vins naturals de Catalunya i França, que no els més cool o populars. Contrabando és un club de vins, una botiga i un bar informal on pots entrar quan et plagui i deixar-te portar. El propietari, Xavi Rutia (ex Monocrom), s’encarregarà de buscar la referència adequada per a la teva copa i, si hi ha la gana, t’oferirà conserves prèmium o un assortiment pecaminós de formatges artesans de la prestigiosa botiga Pinullet. Una trinxera del bon gust on Rutia vol acostar el vi a tota mena de perfils, des de nouvinguts a experts bevedors. La barricada perfecta per veure com s’apaga l’any.
I si l’única medicina que et funciona a les acaballes de l’any 2024 és la beguda dura, a La Whiskeria (Casp, 39) trobaràs una de les col·leccions de whiskies més aclaparadores de Barcelona. Aquest espai ambarí, atapeït de mobles antics de fusta, està arrebossats d’ampolles de whisky de totes les classes i procedències. Hi ha peces que costen salaris. I si l’or líquid no t’entra sense res, sempre podràs submergir-te a la seva carta de còctels... amb whisky, clar, no serà amb llet condensada. Bon any, va.
- Nadons de 80 països ja mosseguen fruites i verdures de cautxú creades per dues germanes barcelonines
- El 2030 IMATGES | Així seran les noves estacions de l’L8 de FGC a l’Eixample
- Futbol El Barça no tornarà a l’Spotify Camp Nou per al Gamper i espera poder tornar per començar la Champions
- Literatura llatinoamericana Jaime Bayly retrata les misèries sexuals de Vargas Llosa i García Márquez a ‘Los genios’
- Previsió meteorològica Arriba la borrasca Olivier amb fortes pluges: així afectarà Catalunya
- Contingut en català Neixen els Premis CRIT per reconèixer als creadors de contingut en llengua catalana a l’entorn digital
- Investigació científica L’Hospital del Mar descobreix per què el càncer de pàncrees és tan agressiu
- Guerra comercial El Govern central aprova un tram de 1.000 milions d’avals de l’ICO per a empreses afectades pels aranzels de Trump
- Previsió meteorològica Una vintena de comarques, inclosa la de Barcelona, en avís groc per intensitat de pluja
- Menjadors escolars El Govern central prohibeix la brioixeria industrial a les escoles i augmenta el consum de peixos, verdures i cereals integrals