On Catalunya
Rere el camí de Sant Ignasi de Loiola
El 2012, la Companyia de Jesús, fundada pel sacerdot i militar espanyol el 1540, va iniciar la promoció del Camí Ignasià, que porta des de la seva casa natal a Azpeitia fins a Manresa

Aprofitant la proximitat dels 500 anys de l’arribada de sant Ignasi de Loiola a Manresa, que es van complir el 2022, deu anys abans, el 2012, la Companyia de Jesús, fundada pel sant el 1540, va iniciar la promoció del camí que va portar al pelegrí des de la seva casa natal a Azpeitia (Santuari de Loiola) fins a Manresa, passant per cinc comunitats autònomes –el País Basc, La Rioja, Navarra, Aragó i Catalunya– en un recorregut de més de 600 quilòmetres.
La intenció d’Ignasi de Loiola era arribar a Barcelona per viatjar a Terra Santa, però, per diversos motius, es va acabar quedant a Manresa no un dia, no una setmana, no un mes, sinó 11 mesos, en els quals va viure la profunda transformació espiritual que el va portar de passar de ser un cavaller de família rica a un ermità i, finalment, a una de les figures més influents de la història. El Camí Ignasià, homologat com a gran sender (GR-21), és un recorregut ideal per als amants de la natura, del senderisme o del turisme. També per als que l’elegeixin com un camí espiritual de redescobriment i meditació. Fins ara, gràcies a la presència de la Companyia de Jesús arreu del món, són molts els grups de jesuïtes que han fet el recorregut o algun tram des de Loiola a Manresa.
Atractius culturals i patrimonials
S’han escrit guies i llibres, s’han filmat documentals del camí, i els municipis pels quals transcorre s’han associat per potenciar-lo. Fa una setmana es va presentar l’Associació de Municipis del Camí Ignasià, un projecte impulsat per l’Ajuntament de Manresa que té com a objectiu agrupar totes les localitats del recorregut per potenciar els atractius turístics, culturals i patrimonials que inclou.
Després de 26 etapes, la que tanca aquest trajecte arriba a la capital del Bages per la Torre de Santa Caterina que permet entreveure per primera vegada la ciutat des d’una elevació al terreny amb unes boniques vistes. A partir d’aquest punt, el pelegrí s’acosta cada vegada més a Manresa fins a creuar el Pont Vell, un pont medieval que el condueix als peus del Santuari de la Cova de Sant Ignasi, erigit al voltant de la cova en la qual el sant va començar a escriure els seus famosos Exercicis espirituals.
La peregrinació es pot fer caminant o amb bicicleta, recorrent només unes quantes etapes o des de l’inici a Guipúscoa fins al final a Manresa. Les millors èpoques de l’any per posar-se en marxa són la primavera i la tardor. A la web caminoignaciano.org es pot consultar tota la informació necessària per planificar-lo.
- Nadons de 80 països ja mosseguen fruites i verdures de cautxú creades per dues germanes barcelonines
- Futbol El Barça no tornarà a l’Spotify Camp Nou per al Gamper i espera poder tornar per començar la Champions
- El 2030 IMATGES | Així seran les noves estacions de l’L8 de FGC a l’Eixample
- Literatura llatinoamericana Jaime Bayly retrata les misèries sexuals de Vargas Llosa i García Márquez a ‘Los genios’
- Previsió meteorològica Arriba la borrasca Olivier amb fortes pluges: així afectarà Catalunya
- Contingut en català Neixen els Premis CRIT per reconèixer als creadors de contingut en llengua catalana a l’entorn digital
- Investigació científica L’Hospital del Mar descobreix per què el càncer de pàncrees és tan agressiu
- Guerra comercial El Govern central aprova un tram de 1.000 milions d’avals de l’ICO per a empreses afectades pels aranzels de Trump
- Indemnització rècord El Suprem eleva fins als 3 milions més interessos la indemnització pel dany neurològic causat per negligència mèdica en un part
- Previsió meteorològica Una vintena de comarques, inclosa la de Barcelona, en avís groc per intensitat de pluja