On Catalunya
Les begudes d’autor més barates
Còctels a preus ajustats: gasta amb moderació als barris més ‘cool’ de Barcelona
Locals que no t’amarguen el beure amb un compte embogit
Aquí trobaràs la millor cuina casolana de Barcelona
El Mundo Today | Es paralitzen les obres del Camp Nou després de trobar un cementiri indi just sota

barcelona/387718876_589301433245292_588733282657062060_n.jpg /
Beure barat, o més ben dit, a preus ajustats, no és tasca fàcil al cor de Barcelona. L’èxit del còctel d’autor ha fet que les copes s’encareixin, i cada vegada costa més trobar espais que no t’amarguin el beure amb un compte embogit.
Al Raval, Dead End Paradise (Valldonzella, 30) ofereix una relació qualitat-preu a destacar. Aquest bar té essència i història. El seu propietari, Jad Ballout, va veure com l’explosió del port de Beirut del 2020 va arrasar la seva estimada i reconeguda cocteleria Electric Bing Sutt. De les cendres d’aquell negoci en va néixer, gràcies a un ‘crowfunding’, Dead End Paradise, que ja té una flamant delegació a Barcelona, ni més ni menys que al cor del Raval.
Dead End Paradise és un bar viu, actiu, jove, obert al barri i proveït d’una carta plena de fantasia líquida, com el còctel de pa amb tomàquet. Un bar que demostra que no és necessari que un còctel de qualitat costi 15 euros. Els preus de les seves copes més elaborades són continguts: 8 euros els més barats, 11 els més cars. I si has arribat justet a fi de mes, sempre pots recórrer al ’happy hour’ progressiu de la casa: còctels a 6 euros a les sis de la tarda, còctels a 7 euros a les set de la tarda, etc. El temps apressa.
A la dreta de l’Eixample, considero imprescindible visitar un bastió modernista com Cafè del Centre (Girona, 69). La seva cuina atemporal és collonuda, però els seus còctels són un ‘greatest hits’ del Grup Confiteria a preus molt mesurats, segurament els més ajustats del barri: tots són entre els 8 i els 10 euros. Em resulta impossible trobar al barri cocteleries amb el mateix nivell de qualitat i preus tan raonables.
A Gràcia, Pis Pas Bar (Torrent de l’Olla, 7) ha agafat el relleu d’un dels cellers més estimats de la zona, Lo Pinyol. Les aixetes, com no podia ser de cap altra manera, s’han convertit en les estrelles d’una carta en la qual, ull, hi ha una interessant secció de còctels a 8 euros. De les aixetes en brolla vermut, sagnia, vi i, oh, Negroni. ¿Vasos de Negroni a granel per menys de 6 euros? En pocs llocs trobaràs aquesta ganga etílica.
Notícies relacionades
A l’altra punta de la ciutat, al sempre freqüentat barri del Born, la cocteleria Collage (Consellers, 4) sempre ha intentat ajustar al màxim els seus preus. I és un esforç que s’agraeix, ja que sorgeix d’una barra exquisida que podria desvalisar la clientela, si volgués. A la carta hi ha còctels de molts quirats a 9 euros de res: Negroni Sbagliato, Gimlet, Spritz, Mojito, Daiquiri i una poció que em recomana la casa: el Mitja Combinació, amb menta, gin, vermut, Amer Picon i Dry Curaçao.
A més, Collage no s’acontenta de tenir una bona llista de còctels per sota dels 10 euros, ja que ben aviat activarà els aperitius italians de 19 a 22 h: amb cada còctel d’aperitiu, pum, una tapa gratis.
- Tres muntanyencs morts El bomber que va atendre les víctimes del Moncayo: «Les condicions climàtiques eren extremes. A l’arribar, un ja havia mort»
- Rosario Ibáñez, professora: "A l’escola del metro no hi havia educació diferent per a nois i noies"
- Mobilitat L’absència de multes a les ZBE frenarà les ajudes al transport
- PSOE El ministre Ángel Víctor Torres anuncia que pateix càncer
- Alts càrrecs del sector públic Junts i ERC pacten amb el PSOE col·locar afins en institucions i en empreses
- Avançar el rellotge ¿Quan és el canvi d’hora del 2025? Data de l’arribada de l’horari d’estiu
- PSOE El ministre Ángel Víctor Torres anuncia que pateix càncer
- Clàssic a Montjuïc El Madrid guanya el Barça per primera vegada en la seva història i li recorda que no és immortal (1-3)
- Girona Un intent d’ocupació a Font de la Pólvora (Girona) deriva en disturbis i un grup assalta i causa destrosses al centre cívic
- Tres muntanyencs morts El bomber que va atendre les víctimes del Moncayo: «Les condicions climàtiques eren extremes. A l’arribar, un ja havia mort»