On Catalunya
Sóc a
Londres: autobusos que van amb el corrent del riu Tàmesi
A bord del River Bus es pot anar en un quart d'hora de la City tradicional, a Blackfriars, fins al nou barri dels negocis, a Canary Wharf
A bord del River Bus es pot anar en un quart d'hora de la City tradicional, a Blackfriars, fins al nou barri dels negocis, a Canary Wharf
![](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/d353a3bf-1714-4dfa-b9c1-66c9704724c0_alta-libre-aspect-ratio_default_0.jpg)
Si un dia, carregat de bosses o tard per arribar a una cita, sucumbiu a la temptació d'agafar un taxi al centre de Londres, pagareu car l'error. El taxímetre galopa, el vehicle a penes es mou. Els autobusos en fila, com un gran cuc vermell al carril especial pel qual circulen, pateixen la mateixa paràlisi. La saturació de trànsit a la capital britànica és desesperant i tòxica.
Tant o més que a moltes altres ciutats, però aquí ni tan sols la taxa especial que s'ha de pagar per entrar a la ciutat ha fet disminuir els embotellaments. És veritat que l'ús de la bici va en augment, però segueix sent una alternativa minoritària i en alguns punts negres, arriscada.
Londres té, no obstant, un element que no tenen altres llocs: el Tàmesi. Durant molt de temps, els londinencs van viure d'esquena a un riu que és part de la seva identitat i la seva història. Un corrent que puja i baixa al vaivé de les marees i travessa la ciutat d'oest a est. Fa temps va ser part vital del comerç de l'Imperi britànic. Després va arribar la gran decadència de la seva zona portuària.
DÈCADES D'ABANDONAMENT
Després de dècades d'abandonament, els vells magatzems buits i els molls podrits han anat desapareixent. A les dues ribes s'hi aixequen ara milers de vivendes i oficines de vidre i acer. El paisatge riberenc s'ha transformat radicalment, i també l'ús de la via fluvial com a mitjà de transport.
Cada dia, en lloc d'agafar el metro o el cotxe, entre 10.000 i 12.000 persones fan servir el River Bus per anar a la feina. Per als turistes és una forma excitant d'arribar a qualsevol de les dues Tate, al palau de Westminster, al London Eye o al London Bridge. L'aposta fluvial, tot i que encara és petita, no para de créixer.
INVERSIÓ DE 7 MILIONS D'EUROS
Notícies relacionadesQuan la companyia Thames Clippers va començar a funcionar amb una sola embarcació el 1999, la xifra de viatgers era de 80 al dia. Avui hi ha una flota de sis catamarans que s'ampliarà amb dues noves adquisicions l'any que ve. En l'expansió s'hi invertiran gairebé set milions d'euros.
L'itinerari té 21 parades, entre Putney, a l'oest, i Woolwich Arsenal, a l'est. Hi ha el pla de prolongar-lo i afegir-hi 11 punts més d'embarcament perquè la demanda és cada vegada més gran. A bord del River Bus, en poc més d'un quart d'hora es pot anar de la City tradicional, a Blackfriars, fins al nou barri dels negocis, a Canary Wharf, una cosa impensable en cotxe. Els ferris ultramoderns admeten una desena de ciclistes amb la bici al costat i persones que es desplacen en cadira de rodes. Així que, qui no s'embarca és perquè no vol.
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Pisos turístics Gonzalo Bernardos té el culpable de dinamitar el mercat de l’habitatge: «Mirar cap a un altre costat…»
- Forta discrepància Exclusiva Mamarazzis: Piqué no es muda a Miami i Shakira s’emporta els seus fills de gira
- Previsió meteorològica Pluja a bots i barrals: el pronòstic del Meteocat per a Catalunya
- Ciència Albirat per primera vegada un diable negre viu a la superfície del mar
- Plan de Trump per Gaza Suau és la nit
- Educació a Catalunya «Sense uns continguts ben assentats és impossible ser competent»: els docents assenyalen les esquerdes dels nous currículums
- EUROLLIGA Un gran Barça lluita fins caure sobre la botzina contra el líder
- Champions femenina El Barça topa amb el Wolfsburg, i el Reial Madrid, amb l’Arsenal
- PARTIT D’ALTA TENSIÓ PEL LIDERAT El derbi més llarg del món