On Catalunya
SOC A LONDRES
Jungles domèstiques
La nova tendència dels mil·lennistes londinencs: a falta de jardí, inunden els seus minipisos amb testos
![nquera40216711 onbarcelona florister a en shoreditch londres nquera40216711 onbarcelona florister a en shoreditch londres](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/58ea0433-6f74-4b10-b61c-ed34818fd28e_alta-libre-aspect-ratio_default_0.jpg)
nquera40216711 onbarcelona florister a en shoreditch londres
A la sortida de l'estació d''overground' de Shoreditch ens espera Esme Tuler envoltada de plantes. La jove florista forma part de la nova revolució verda que arrasa entre la generació d'inquilins del barri que més s'ha apujat de la capital, però amb pocs parcs. A falta de jardí, els mil·lennistes estan omplint les seves vivendes de testos i jardineres. El que en té menys, una dotzena, i alguns arriben fins a 300, ens expliquen. Una tendència «que enllaça amb la connexió que la gent vol tenir amb la naturalesa i amb el medi ambient», explica Tuler.
La seva família té una floristeria al veí Hoxton Street Market que es diu Triffids. És el nom de les plantes de ciència-ficció, mòbils, amenaçadores, carnívores i molt verinoses, que va inventar als anys 50 John Wyndham a la seva popular novel·la 'La noche de los trífidos'. Tuler té un antic exemplar del llibre i l'ensenya a qui l'hi pregunta i li recomana que el llegeixi. "En el relat, la naturalesa es venja dels danys que hem fet a la Terra". Les plantes preferides dels nous inquilins de la zona són bastant més pacífiques i amistoses. Les preferides són les falgueres, la 'calathea', la monstera, els ficus i els cactus, com és fàcil de comprovar a Instagram.
Annie Dornan-Smith té 30 plantes al seu apartament d'una habitació. La dissenyadora gràfica, de 22 anys, acaba d'editar 'House jungle', una guia il·lustrada per als jardiners de portes endins de la seva generació.
Notícies relacionadesRedchurch Street és el carrer de la moda a Shoreditch i en una de les seves botigues de roba femenina més atractives, Never Fully Dressed, també hi ha arribat la passió verda. En un decorat de bruses de setí, faldilles mini i vestits de lleopard, el florista Reggie Smith ofereix les seves temptadores plantes. L'Agnes, la dependenta, creu que la creixent passió vegetal és perquè "vivim envoltats de tant de formigó, que desitgen tenir a prop coses que t'alegrin la vida. Alguna cosa viva a casa". A l'establiment hi ha bastants cactus, "molt populars, perquè són molt fàcils de cuidar".
Caledonian Road
El fenomen de les jungles urbanes, entre els que estan entre els 20 i els 30 i tants anys, s'està deixant sentir en altres grans ciutats. A l'est de Londres potser és més evident perquè hi ha més quantitat de gent d'aquestes edats. Potser també hi influeix que és on hi ha Caledonian Road. Els diumenges són molts els que van fins al mercat de flors més important de la capital. Un espectacle de color en una ciutat amb tendència al gris. El carrer té a més petites galeries, botigues de ceràmica, cafès, roba 'vintage' i alguna antiguitat.
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Previsió meteorològica Pluja a bots i barrals: el pronòstic del Meteocat per a Catalunya
- Forta discrepància Exclusiva Mamarazzis: Piqué no es muda a Miami i Shakira s’emporta els seus fills de gira
- Pisos turístics Gonzalo Bernardos té el culpable de dinamitar el mercat de l’habitatge: «Mirar cap a un altre costat…»
- Educació La justícia tanca la porta que Catalunya pugui prescindir de les matèries tradicionals a batxillerat
- EUROLLIGA Un gran Barça lluita fins caure sobre la botzina contra el líder
- Champions femenina El Barça topa amb el Wolfsburg, i el Reial Madrid, amb l’Arsenal
- PARTIT D’ALTA TENSIÓ PEL LIDERAT El derbi més llarg del món
- Rubén Cano: "Soc antimadridista per les injustícies arbitrals que vaig patir en els derbis"
- Crònica rosa Futbol i amor: el partit de la premsa rosa