On Catalunya
CAMPANYA MEDIAMBIENTAL
Samantha anima a recollir escombraries
L'empresària i jurat de 'Masterchef' vol que el dilluns tothom reculli escombraries de platges, boscos i ciutats
lmmarco39628211 gente instagran samantha vallejo najera170811184155
Que vas per algunes platges o t’endinses a buscar una ombra sota els pins i et trobes de tot, des de restes de menjar a tota mena d’envasos plàstics i metàl·lics i tot tipus de residus, és un fet. Molta gent quan surt fora és incívica per no dir porca.
Així que s’han d’aplaudir les iniciatives individuals com la que ha emprès Samantha Vallejo-Nágera, jurat del 'talent' culinari 'Masterchef'. A través de les xarxes socials, l’empresària televisiva està mobilitzant el màxim nombre de persones possible perquè dilluns que ve, 14 d’agost, surtin al carrer amb una bossa per recollir els residus que es trobin per platges, boscos i zones verdes amb l’objectiu de mantenir l’entorn més net.
Notícies relacionades
"Feia molt temps que tenia ganes de fer alguna cosa pels nostres camps, platges, mars, boscos, ciutats... ¡Per fi m’he llançat! Però jo sola no puc. Necessito tot el teu suport perquè d’aquí al 14 d’agost, l’'ecoday', aquest cartell el vegi molta gent i així ajudem entre tots a netejar una mica Espanya i el planeta. I si recicles, millor. Gràcies», explica a Instagram Samantha, on té 277.000 seguidors, al costat d’un cartell en què es llegeix: «El 14 d’agost és el millor dia per invertir en borsa». La idea és senzilla: recollir les restes, ficar-les en una bossa i dipositar-la a la paperera o el contenidor més pròxim.
L'èxit de les campanyes amb famós
Ja veurem què passa dilluns, però des d’oenagés com Greenpeace reconeixen l’èxit que tenen les campanyes quan un famós s’hi posa al capdavant. «Que una cara coneguda enarbori la bandera de l’ecologisme és molt positiu». Dos exemples recents. El vídeo en què el model i actor Jon KortajarenaJon Kortajarena com a ambaixador de Greenpeace a Vanuatu, al Pacífic, on va anar per mostrar els efectes reals que ja està ocasionat el canvi climàtic, va tenir 150.000 reproduccions només a Instagram. I una sola foto publicada per l’actor Miguel Ángel Silvestre, que presta la seva imatge a l’oenagé Oceana, per conscienciar sobre una pesca responsable i a consumir peixos d’una mida acceptada per la normativa europea, ha 'pescat' 55.700 'm’agrada'.
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- Tres hores que van canviar el Barça
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia