On Catalunya

CAMPANYA MEDIAMBIENTAL

Samantha anima a recollir escombraries

L'empresària i jurat de 'Masterchef' vol que el dilluns tothom reculli escombraries de platges, boscos i ciutats

lmmarco39628211 gente instagran samantha vallejo najera170811184155

lmmarco39628211 gente instagran samantha vallejo najera170811184155

1
Es llegeix en minuts

Que vas per algunes platges o t’endinses a buscar una ombra sota els pins i et trobes de tot, des de restes de menjar a tota mena d’envasos plàstics i metàl·lics i tot tipus de residus, és un fet. Molta gent quan surt fora és incívica per no dir porca.

Així que s’han d’aplaudir les iniciatives individuals com la que ha emprès Samantha Vallejo-Nágera, jurat del 'talent' culinari 'Masterchef'. A través de les xarxes socials, l’empresària televisiva està mobilitzant el màxim nombre de persones possible perquè dilluns que ve, 14 d’agost, surtin al carrer amb una bossa per recollir els residus que es trobin per platges, boscos i zones verdes amb l’objectiu de mantenir l’entorn més net.

Notícies relacionades

"Feia molt temps que tenia ganes de fer alguna cosa pels nostres camps, platges, mars, boscos, ciutats... ¡Per fi m’he llançat! Però jo sola no puc. Necessito tot el teu suport perquè d’aquí al 14 d’agost, l’'ecoday', aquest cartell el vegi molta gent i així ajudem entre tots a netejar una mica Espanya i el planeta. I si recicles, millor. Gràcies», explica a Instagram Samantha, on té 277.000 seguidors, al costat d’un cartell en què es llegeix: «El 14 d’agost és el millor dia per invertir en borsa». La idea és senzilla: recollir les restes, ficar-les en una bossa i dipositar-la a la paperera o el contenidor més pròxim. 

L'èxit de les campanyes amb famós

Ja veurem què passa dilluns, però des d’oenagés com Greenpeace reconeixen l’èxit que tenen les campanyes quan un famós s’hi posa al capdavant. «Que una cara coneguda enarbori la bandera de l’ecologisme és molt positiu». Dos exemples recents. El vídeo en què el model i actor Jon KortajarenaJon Kortajarena com a ambaixador de Greenpeace a Vanuatu, al Pacífic, on va anar per mostrar els efectes reals que ja està ocasionat el canvi climàtic, va tenir 150.000 reproduccions només a Instagram. I una sola foto publicada per l’actor Miguel Ángel Silvestre, que presta la seva imatge a l’oenagé Oceana, per conscienciar sobre una pesca responsable i a consumir peixos d’una mida acceptada per la normativa europea, ha 'pescat' 55.700 'm’agrada'.