On Catalunya
Tripijocs a la sorra
Palafrugell requisa les tovalloles dels qui les deixen per guardar lloc a la platja
La majoria de banyistes aplaudeix l'actuació dels policies locals per controlar l'ocupació

zentauroepp54409406 soc toallas200808125324 /
La policia local de Palafrugell ha començat a retirar les tovalloles de les platges que ocupaven espai de bany, i que feia més de 30 minuts que no tenien el propietari al costat. La mesura pretén «ser justa» amb aquells usuaris que sí que disfruten del mar i, alhora, fomentar la rotació a les vuit platges de la localitat. La majoria dels banyistes estan «a favor» de la mesura ja que permet «evitar abusos» dels que només volen guardar lloc, mentre que el consistori destaca que fomenta la rotació de persones. I és que s’ha de tenir en compte que les de Palafrugell són platges petites que al migdia ja han omplert l’aforament. De fet, en els últims sis caps de setmana els agents cívics les han hagut de tancar per excés de persones.
La mesura de l’Ajuntament de Palafrugell consisteix a requisar les tovalloles que ocupen espai de bany a les platges i ha tingut una bona acollida tant de banyistes com de comerciants de Tamariu, Calella de Palafrugell i Llafranc. La polèmica iniciativa s’ha pres arran de les queixes d’alguns usuaris que veien que no podien entrar a les platges perquè l’aforament estava complet, però en canvi, hi havia molt espai ocupat per tovalloles.
«Hi ha gent que té molta barra i marxa a prendre un cafè al bar o fer un volt i deixa les seves coses per no perdre el lloc. Trobo just que es faci això», afirma Núria Dalmau, una banyista. Una de les imatges més habituals a les platges de Llafranc, Tamariu i de les sis de Calella de Palafrugell és la dels agents cívics tancant l’aforament perquè se supera el límit permès.
Notícies relacionadesAquesta mesura, implantada per evitar contagis per coronavirus, fa que es formin cues de banyistes esperant que altres se’n vagin. El problema, no obstant, era que en molts casos alguns usuaris deixaven la tovallola a primera hora i no la treien durant molt de temps, cosa que provocava les queixes. Per això, aquest divendres l’Ajuntament va publicar un ban advertint que la policia requisaria les tovalloles que fes més de mitja hora que eren soles a la sorra.
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Reforma pendent El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Pla pilot El Govern concedirà beques de 500 euros al mes per estudiar Filologia Catalana i augmentar la xifra de professors
- Catalunya Media City Salvador Illa presenta el ‘hub’ audiovisual Catalunya Media City a les Tres Xemeneies
- Avançar el rellotge ¿Quan és el canvi d’hora del 2025? Data de l’arribada de l’horari d’estiu
- Criança El pediatre Carlos González explica la importància de la dependència emocional amb els fills: "Tots tenim una dependència dels nostres pares..."