On Catalunya

Temporada de platja

Comença la temporada de platja a Mataró: coneix les dates clau

La Generalitat rebutja salvar platges amb més sorra i dona per fet que algunes desapareixeran

Badalona avança la data d’inici de la temporada de bany

Comença la temporada de platja a Mataró: coneix les dates clau

AYUNTAMIENTO DE MATARÓ

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’Ajuntament de Mataró ha informat que la temporada començarà aquest dissabte 13 de maig, i s’allargarà fins a l’11 de setembre. Aquest any hi haurà sis xiringuitos i un ‘foodtruck’ a tot el litoral mataroní i, a la platja del Varador, es tornarà a instal·lar un punt de lloguer d’embarcacions lleugeres.

Vigilància

El servei de vigilància, salvament i socorrisme es posa en marxa aquest dissabte vinent, 13 de maig, a les platges del Varador, Callao, Ponent i Sant Simó i estarà actiu cada dia, des de les 10 hores i fins a les 7 de la tarda. Els dies feiners de maig s’oferirà servei de temporada baixa, que són tres socorristes. Durant els caps de setmana de maig i els dies d’entre setmana de juny i setembre s’oferirà servei de temporada mitjana, 10 persones treballant. Els caps de setmana de juny i setembre, i els mesos de juliol i agost, el servei serà el de temporada alta, amb 15 socorristes.

Hi haurà espais de socors a les platges de Ponent, Varador i Callao; dues cadires de vigilància i un punt avançat de vigilància a la platja del Varador, dues cadires a la platja del Callao, una a la platja de Ponent i un mòdul d’intervenció immediata a la platja de Sant Simó.

Bany adaptat

El servei de bany adaptat seguirà oferint-lo Creu Roja, des de l’1 de juliol i fins a l’11 de setembre, en horari d’11 a 18 hores, a la platja del Varador. El consistori recomana que aquest servei sigui preferiblement en demanda i amb cita prèvia, per evitar desplaçaments innecessaris deguts a la mala mar, a la presència de meduses o a condicions meteorològiques adverses.

A data d’avui, la situació de sequera obliga a tenir tancades les dutxes fixes fins que no millori la situació, i no es preveu instal·lar les dutxes desmuntables aquesta temporada.

Platja per a gossos

Notícies relacionades

Per tercer any consecutiu, Mataró disposarà de platja delimitada per a persones acompanyades de gossos. Podran accedir al 50% de la platja de Ponent a partir de l’1 de juny i fins al 30 de setembre. Per accedir a l’esmentada platja, l’ajuntament recorda que és necessari que l’animal tingui cartilla de vacunació vigent, microxip i cens. Es faran controls aleatoris per garantir el seu compliment. Els gossos potencialment perillosos hauran d’anar lligats i amb morrió.

Més notícies de Mataró a l’edició local d’EL PERIÓDICO