On Catalunya
Medi Ambient
El Port de Tarragona reduirà l’aportació de sorra a la platja de la Pineda a partir del 2027
La Generalitat rebutja salvar platges amb més sorra i dona per fet que algunes desapareixeran
¿Per què una avioneta sobrevola Catalunya enviant llum làser cap als boscos?

El Port de Tarragona preveu reduir l’aportació de sorra a la platja de la Pineda a partir del 2027, quan s’estima que acabarà la construcció dels espigons que s’han d’instal·lar als dos extrems. L’objectiu és que aquestes infraestructures ajudin a retenir la sorra, sense necessitat de fer-ne aportacions anuals com en les últimes dues dècades.
De fet, aquesta setmana han començat les tasques de reposició de sorra en aquesta zona, a través d’una draga que, aquest any, té més capacitat i un nivell d’emissions inferior. Es preveu que es descarreguin 100.000 metres cúbics de sorra. Aquesta aportació s’emmarca dins d’un contracte de quatre anys per al període 2020-2023 i amb un pressupost total de 2,4 MEUR.
Des de fa 20 anys, i fruit d’una declaració d’impacte ambiental per la prolongació del dic de Llevant, el Port de Tarragona s’ha vist obligat a aportar sorra a la platja de la Pineda. Uns treballs que serveixen per recuperar els metres perduts, a conseqüència de l’onatge i els temporals d’hivern, i deixar la zona preparada abans que arrenqui la temporada d’estiu.
Amb la construcció dels dos futurs espigons i el tancament del port amb el contradic de Ponent, l’Autoritat Portuària preveu reduir aquestes aportacions de sorra, que en els últims quatre anys han suposat una despesa de 600.000 euros anuals.
«La idea inicial és construir dos espigons a la platja que estiguin integrats en la trama urbana de la Pineda, de manera que es compartimenti la zona en tres trams per fer-la més resilient als temporals que hi puguin haver», ha detallat l’enginyer i cap de divisió d’Infraestructures i Conservació del Port de Tarragona, Oriol Queraltó.
De moment, i mentre aquests dos projectes no siguin una realitat, el Port de Tarragona no descarta continuar aportant sorra a la costa sempre que es necessiti. De fet, l’ens portuari ha defensat que un dels seus objectius és «vetllar per l’entorn» natural en tots els seus àmbits d’actuació», no obstant, «especialment referent a les obres».
Port de Tarragona Medi ambient sostenibilitat Tarragona Platges Canvi climàtic Crisi Climàtica
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Educació L'escola 'miracle' al barri del Besòs de Barcelona: de suspendre a estar per sobre de la mitjana en català i extraescolars
- Totes les estrenes i tornades Les 10 sèries que no et pots perdre aquest febrer
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»
- Després les polèmiques declaracions de la 'consellera' Parlon Estigmatizar és pensar que trastorn mental és sinònim de violència
- Consells pràctics El truc casolà perquè la goma de la rentadora quedi com nova
- Nations league Espanya remunta contra Bèlgica amb dos gols en l’afegit
- EL PARTIT DE MENDIZORROtZA L’Espanyol afronta un partit amb valor doble a Vitòria