Les patronals assumeixen el repte de millorar la imatge del sector

Les patronals assumeixen el repte de millorar la imatge del sector

L.O

1
Es llegeix en minuts
Celia López

Les patronals hoteleres, d’agències de viatges i d’aerolínies van aprofitar el 12è fòrum Exceltur, previ a la inauguració de Fitur d’avui, per posar en relleu el sector turístic i combatre la seva mala reputació. Aquestes associacions també van destacar que una de les seves grans dificultats és la de trobar treballadors qualificats per als llocs de treball que han de cobrir actualment.

Durant la trobada també es van esmentar problemes com la massificació de determinades destinacions turístiques i la visió negativa sobre el transport amb avió per les seves emissions. "Nosaltres ja fa temps que patim la percepció negativa del transport aeri, però gran part dels turistes que venen de vacances a Espanya ho fan amb avió. No podem prescindir d’aquest mitjà de transport", va assenyalar Javier Gándara, president de l’Associació de Línies Aèries (ALA).

Redireccionar els clients

Notícies relacionades

D’altra banda, Carlos Garrido, president de la Confederació Espanyola d’Agències de Viatges, va indicar que ells estan en primera línia de cara al turista, i per això tenen una responsabilitat per dirigir la demanda. "Tenim la capacitat de moure o redireccionar els clients on hi ha aquestes zones més saturades. Cal ser sincers i entendre que el turisme mal portat pot ser perjudicial per a les mateixes destinacions", va reconèixer sense embuts. "La gran novetat ara és que els empresaris som conscients del problema i estem disposats a intervenir en l’assumpte", va assegurar Garrido.

Jorge Marichal, president de Confederació Espanyola d’Hotels, considera que el sector s’ha vist afectat per problemes aliens. "El nombre de llits en el sector no ha canviat pràcticament en els últims 15 anys. No hem sabut comunicar aquestes dades, i per això se’ns han tirat a sobre qüestions com la proliferació dels allotjaments turístics", va assenyalar.