Un estudi català codesenvolupa el nou ‘Call of Duty’ per a mòbil

Digital Legends participa en la primera versió del joc per a ‘smartphone’ i connectada alhora amb la resta de plataformes

Un estudi català codesenvolupa el nou ‘Call of Duty’ per a mòbil

FERRAN NADEU

3
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

Després de mesos i mesos de desenvolupament i proves, el primer Call of Duty dissenyat per jugar des del telèfon mòbil, però connectat, alhora, amb la resta de plataformes arriba al mercat. Es llançarà oficialment el pròxim 21 de març, estarà disponible per a dispositius iOS i Android i podrà vincular-se amb altres versions d’aquest mateix joc de trets perquè els usuaris amb dilatada relació amb la franquícia obtinguin un nou canal amb què connectar-s’hi. Aquest llançament, que el gegant nord-americà dels videojocs responsable de la marca, Activision Blizzard, defineix com l’entrada a una "nova era", té una miqueta de l’ADN català: l’estudi barceloní Digital Legends és un dels responsables del desenvolupament.

Aquesta participació no és menor, tenint en compte que s’espera que Call of Duty: Warzone Mobile sigui el llançament més gran de la història dels videojocs de trets (FPS, per les sigles, en anglès, de First-Person Shooter) per a mòbils i un dels llançaments més grans del món de l’entreteniment, en general. Sense anar més lluny, la llista de preregistres per descarregar-se’l ja acumula 50 milions de persones.

Així ho expliquen el vicepresident sènior i codirector de la divisió de mòbils d’Activision, Chris Plummer, i el conseller delegat de Digital Legends, Xavier Carrillo, a EL PERIÓDICO en el marc del MWC 2024, on tots dos van protagonitzar ahir una ponència en la qual van presentar les principals línies mestres del joc. La intenció dels organitzadors del congrés era poder reflexionar, entre altres coses, sobre com les noves tecnologies han irromput, també, al mercat del videojoc.

Pantalla petita

La prova més fefaent és que un joc de la talla de Call of Duty estigui disponible per a una pantalla tan petita com la del mòbil sense perjudicar l’experiència. "Una de les formes com hem abordat aquest problema és utilitzant la mateixa tecnologia que fem servir per als jocs de consola i ordinador, però això no passa de forma automàtica, hem hagut de treballar anys per aconseguir-ho", confessa Plummer.

De fet, bona part de l’interès d’Activision en Digital Legends ja rau en la seva experiència en el desenvolupament de videojocs d’acció per a mòbil. El gegant nord-americà, propietat des de fa uns mesos de Microsoft i responsable d’entregues com Crack Bandicoot o Tony Hawk’s ja coneixia l’empresa liderada per Carrillo, així que quan van començar a valorar la idea d’aconseguir que el mòbil fos un suport més dins de l’univers Call of Duty (és a dir, que les armes que pugin de nivell a l’ordinador el mantinguin al mòbil o que els uniformes que es comprin al mòbil estiguin disponibles a la consola) de seguida van pensar en l’estudi català.

Marca Barcelona

Notícies relacionades

"Digital Legends té una llarga història i experiència treballant en jocs d’acció per a mòbil", precisa Plummer, que a finals de 2021 va promoure que la relació arribés a un altre nivell a l’adquirir Activision l’estudi per complet. Entre altres coses, segons es va dir llavors, l’objectiu era que recolzés "el desenvolupament d’un nou títol mòbil no anunciat dins de l’univers Call of Duty". Llavors eren un equip d’unes 50 persones i, poc més de dos anys després i amb el joc a punt de sortir al mercat, han triplicat aquesta plantilla.

"A Los Angeles és ben sabut que a Barcelona hi ha molt talent creatiu i tècnic: tenia molt sentit tenir un estudi aquí", reflexiona Plummer. Carrillo, per la seva banda, valora la integració com una gran fita per a un estudi com el seu. "Hem crescut, hem evolucionat, però la mentalitat és molt semblant", admet.