CONTEXT
El teatre segueix i puja
Cap Butaca Buida és una iniciativa única al món que pretén convertir Catalunya en el centre mundial de les arts escèniques

La gent de teatre estem avui de celebració. Gràcies a una iniciativa de l’Adetca, Time Out i la Corporació de Mitjans Audiovisuals, més el suport de les tres principals institucions polítiques catalanes, celebrem Cap Butaca Buida, el que ve a ser el Dia Nacional del Teatre Català, una iniciativa única al món que pretén convertir Catalunya en el centre mundial de les arts escèniques. Iniciativa excel·lent, que aspira a ser la gran festa del teatre a Catalunya i equiparar-se amb altres dates tan emblemàtiques com Sant Jordi. El fet és que es compta amb més de 25.000 butaques que es posen a la venda per a avui dissabte, 16 de març, amb l’objectiu d’ocupar-les totes i destinar el 2% a un projecte cultural, que aquest any és per a Pallassos sense Fronteres, organització que té com a principal afany portar rialles a la infància més vulnerable a llocs on els conflictes bèl·lics i la pobresa impedeixen als nens disfrutar d’una vida mínimament suportable.
Cap Butaca Buida arriba en un moment excel·lent per al teatre català. El 2023 han assistit a les sales 2.845.015 espectadors, cosa que ha suposat per al sector una mica més de 86 milions d’euros i un rècord històric, per la qual cosa la iniciativa d’avui obeeix a la perseverança i l’eufòria d’un sector que ha passat per moments difícils, primer amb el 21% de l’IVA en temps de Rajoy i la terrible crisi de la covid el 2020.
Persistint.
Notícies relacionadesSempre s’ha dit que el teatre està en crisi. El cine, la televisió i l’esport, especialment el futbol, emesos a la mateixa hora que els espectacles de teatre, han suposat sempre una forta competència per a un gènere que no ha tingut gaires vegades la manera de defensar-se davant formats com els que proporciona internet, un sistema de comunicació contra el qual és impossible competir per la magnitud de l’oferta de la qual disposa. Malgrat això, el teatre, amb xifres que han anat oscil·lant, persisteix. Ara, Cap Butaca Buida arriba per animar moltes persones a entrar a una sala per veure teatre, dansa o circ. Tant de bo algunes ho facin per primera vegada, i perdin així el respecte que alguns encara tenen a entrar a un teatre.
Des d’aquí felicito els responsables de la iniciativa i desitjo que sigui la primera de moltíssimes edicions i que Cap Butaca Buida esdevingui una cita anual d’exaltació del teatre, ja sigui en català o en castellà, i que així puguem mantenir o augmentar les bones xifres de la temporada 2023. ¡Llarga vida al teatre.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Nadons de 80 països ja mosseguen fruites i verdures de cautxú creades per dues germanes barcelonines
- El 2030 IMATGES | Així seran les noves estacions de l’L8 de FGC a l’Eixample
- Literatura llatinoamericana Jaime Bayly retrata les misèries sexuals de Vargas Llosa i García Márquez a ‘Los genios’
- Previsió meteorològica Arriba la borrasca Olivier amb fortes pluges: així afectarà Catalunya
- Sentència inèdita Un jutge de Madrid veu errors en la loteria de Nadal del 2021: números cantats que no van constar en la llista de premis
- Salut ocular Ulleres gratis per a nens: la data, cada vegada més a prop
- Negociacions Junts apressa el PSOE a complir els pactes pendents i fixa el mes de maig com a data límit
- Futbol El Barça no tornarà a l’Spotify Camp Nou per al Gamper i espera poder tornar per començar la Champions
- El Govern ultima la norma contra els "megacentres" de menors migrants
- ERC i els Comuns ja negocien amb Illa un altre suplement de crèdit