Més de la meitat dels catalans aposten per un ensenyament competencial

Casal de verano organizado por el Zoo de Barcelona

Casal de verano organizado por el Zoo de Barcelona / Ajuntament de Barcelona

1
Es llegeix en minuts
Marina Tovar

El 40% dels catalans consideren que les vacances escolars són massa llargues, davant un 52% que creu que són adequades. Així ho indica l’última Enquesta Sociopolítica del CEO, que assenyala que a mesura que augmenta l’edat dels enquestats, incrementa la sensació que els nens tenen massa descans estival. En aquest estudi, tant el sistema educatiu com el cos de docents han rebut una bona valoració i, tot i que hi ha certa divisió respecte al model escolar, un 58% considera que l’educació infantil i primària s’ha de centrar en competències i projectes, mentre que el 34% aposta per la transmissió del coneixement i l’estudi de la memòria.

Els catalans valoren amb un 6,2 (en una escala del 0 al 10) la confiança en el sistema educatiu del país. Més del 82% de les persones participants han aprovat amb un cinc o més els centres d’educació primària i secundària de Catalunya. Les persones amb fills són les que s’han mostrat més crítiques: al 22% d’elles el sistema educatiu no li atorga cap confiança. Els professors també s’han emportat una valoració positiva. La majoria dels enquestats opina que fan un treball rellevant i que s’esforcen per oferir el millor servei públic. Més de la meitat creu que estan ben preparats per a la seva feina però no ben valorats socialment.

Notícies relacionades

Competències i projectes

Quant al model pedagògic, el 46% dels enquestats creuen que durant l’educació obligatòria és millor separar l’alumnat en itineraris diferents segons els seus interessos. Més de la meitat aposta per una escola centrada en competències i projectes, tant en l’educació infantil i primària com en secundària. A més, la majoria donen prioritat que l’escola ensenyi els menors que siguin lliures, i només un terç prefereix que se’ls ensenyi a obeir l’autoritat.

Temes:

Educació