El Sónar aplaudeix el projecte de les Tres Xemeneies

El festival veu validada la seva aposta pionera per la cultura digital i creu que la Catalunya Media City expandirà el capital creatiu

El Sónar aplaudeix el projecte de les Tres Xemeneies
2
Es llegeix en minuts
Ramón Vendrell
Ramón Vendrell

Periodista

Especialista en pop antic, tebeos, llibres, rareses i joventut

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La previsió és que el Centre d’Art Digital de Catalunya, a la Rambla de Barcelona, obri el 2027, i que la Catalunya Media City que avui presenta el president Salvador Illa, a les Tres Xemeneies de Sant Adrià de Besòs, entri en funcionament el 2028. Els dos equipaments són música per a les orelles del Sónar, que va començar la seva singladura el 1994.

Avui està ben clar que l’aposta del festival per la cultura digital va ser una de les grans idees del segle XX, però no han faltat moments d’incertesa en la seva trajectòria. "És una satisfacció veure que allò pel que vam apostar de manera aventurera i amb un toc experimental ara s’ha consolidat", diu Ricard Robles, codirector i cofundador del Sónar. "Els dos centres signifiquen la validació política del Sónar i el Sónar+D", afegeix Ventura Barba, CEO d’Advanced Music.

Formació i producció

A banda de sentir el legítim orgull dels pioners, estan contents perquè el hub digital que sovint han reclamat sembla queja comença a prendre forma amb Catalunya Media City, que està enfocat en la formació, la producció i l’exhibició, i el Centre d’Art Digital, més centrat en l’exposició.

"La concentració de talent i la connexió entre diferents actors, que moltes vegades no es coneixen i no tenen la possibilitat de col·laborar, sempre és positiva –assenyala Robles–. A Barcelona i a Catalunya hi ha un capital creatiu important que aquests centres tractors poden ajudar a desenvolupar, expandir i promocionar".

Guanyar visibilitat

"A nosaltres –relata Barba– sempre ens ha agradat posar en contacte persones amb perfils diversos, perquè els resultats són exponencials, i crec que les dues institucions ho faran. Molts individus, col·lectius i empreses que estan creant coses guanyaran visibilitat. Barcelona és cada vegada més coneguda internacionalment com a ciutat creativa i innovadora, i aquests centres potenciaran aquestes puntes de llança".

Notícies relacionades

Al Sónar li sembla una notícia magnífica que la Generalitat consideri estratègica l’aposta per la cultura digital. Tot i que creu que es pot eliminar l’adjectiu digital. "La majoria dels creadors utilitzen eines digitals, igual que la majoria dels treballadors –exposa Robles–. Crec que el que cal celebrar és que la cultura sigui un actiu estratègic per al país i que se li dediquin dos equipaments d’aquesta envergadura. El fet que sigui digital respon simplement als temps en què vivim".

Robles va visitar les Tres Xemeneies quan ja existia la idea de Catalunya Media City, però encara no el projecte. El codirector del Sónar aplaudeix que el projecte guanyador dels estudis Garcés de Seta Bonet i Marvel hagi mantingut un colossal espai diàfan per a activitats culturals. "No sé com ha quedat plantejat, però, pel que vaig veure, pot ser un espai on es podrien organitzar esdeveniments molt macos i en el qual al Sónar li encantaria participar. No hem pogut realitzar alguns espectacles perquè no teníem un espai amb les característiques necessàries, mentre que alguns que sí que hem muntat haurien tingut una dimensió i una rellevància extraordinàries si haguéssim tingut millors condicions espacials".