ofertes per a totes les edats
En marxa les activitats del primer trimestre de l'any 2020 de l'Ateneu de Rubí
Propostes familiars, cursos, tallers i concerts formen part de la nova programació de l'equipament municipal, on la música continua sent la gran protagonista

image-1
L’Ateneu Municipal de Rubí obre les inscripcions per a les noves activitats. La programació del primer trimestre de l’any inclou l’habitual oferta de cursos, tallers, propostes familiars i accions divulgatives dirigides a gent de totes les edats.
En l’àmbit de la formació, destaca com a novetat el curs de cal·ligrafia xinesa impartit per Hsiao Lin Liu, en el qual s’abordarà aquesta pràctica com un ritual estretament vinculat a l’art i la filosofia xinesa. A més, s’han programat cursos i tallers sobre salut, fotografia (digital i analògica) i cine.
La programació també inclou cicles entorn del pensament, la literatura i la història, com ‘Cap de Sons’, una iniciativa que combina poesia, jazz i pensament coordinada per Wenceslao Galán; el cicle ‘Els llibres i els dies. La literatura universal en vuit autors’ a càrrec de Marina Porras, la proposta ‘Personatges de la història de Rubí’ i ‘Camps de cotó 2.0. Xerrades sobre jazz’, d’Andreu Fábregas.
La divulgació també és la finalitat de les activitats de l’Aula d’Extensió Universitària, que proposa per als pròxims mesos el seminari ‘Les tecnologies de la intel·ligència artificial’, amb sessions a càrrec de diferents professionals.
Activitats familiars
Durant el primer trimestre de l’any, dissabte continuarà sent el dia per excel·lència de les activitats familiars, amb la reedició dels cicles ‘Música per a petita infància’ –recomanat per a nens i nenes de 0 a 5 anys– i ‘Teatre per a la petita infància’, així com una sèrie de sessions per a nens de 6 a 11 anys, dedicades a l’art i la creativitat, i la ciència i la tecnologia.
Els caps de setmana també estaran reservats a la música. No faltarà el 7è Cicle de Jazz i la sèrie Sala Clàssica, que permetrà disfrutar del recital de piano de Victormane (17 de gener), la guitarra de Jofer (14 de febrer) i l’espectacle ‘Els violoncels oblidats’ (13 de març). També tindrà continuïtat el cicle ‘Explica’m una òpera’, que ofereix una mirada divulgativa sobre aquest gènere musical seguint el fil de la programació estable del Gran Teatre del Liceu.
El cine serà igualment present en la programació de l’Ateneu amb El documental del mes, que un divendres al mes porta a la ciutat pel·lícules documentals.
Inscripcions
Notícies relacionadesEn els casos d’aquelles activitats que requereixen inscripció, es podran fer a través d’Internet a la web cursos.ajuntamentrubi.cat o bé de manera presencial a l’Ateneu. A causa de l’alta demanda, les inscripcions per a les activitats familiars de música i teatre s’obriran un mes abans que tinguin lloc per facilitar que tothom hi pugui tenir accés.
Més notícies de Rubí
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- A partir del 2 d’abril Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius
- Automoció Wayne Griffiths abandona d'imprevist la presidència de Seat
- EL PORTER RETALLA TERMINIS Ter Stegen s’incorpora al grup per acabar la temporada amb el Barça
- Multimèdia | ¿És la universitat un negoci? Així evolucionen la pública i la privada a Espanya
- Pressupostos prorrogats El PSC admet que la negociació de la segona ampliació de crèdit amb ERC i els Comuns «està verda»
- Oportunitat de lideratge Catalunya oferirà 78 places per a científics de màxim nivell dels EUA amb un pressupost de 30 milions d’euros