Transports
Front comú a Rubí per reclamar la construcció de la segona estació de Ferrocarrils
L’Ajuntament i l’associació empresarial femVallès presenten una declaració institucional a la Generalitat per atendre una reivindicació «que no es pot ajornar més»

L’Ajuntament de Rubí (Vallès Occidental) i l’associació empresarial femVallès han presentat aquest divendres la Declaració institucional de Can Serra per reivindicar la segona estació dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) al municipi.
Rubí, amb prop de 80.000 habitants, compta actualment amb una sola estació de FGC quan, municipis veïns com Sant Cugat, amb uns 15.000 habitants més, en tenen fins a set.
En cas de materialitzar-se, s’ubicaria al carrer del Castell, a 1,8 quilòmetres de l’actual, i donaria servei a l’àmbit nord i nord-oest del municipi. Tindria un cost d’uns 16 milions d’euros i una demanda prevista de 4.100 viatgers diaris. «És una reivindicació història, justa i necessària que no es pot ajornar més», ha destacat l’alcaldessa, Ana María Martínez.
La declaració
En la declaració es recorda que el tram de Sant Cugat del Vallès a Terrassa de la línia S1 de FGC disposa de prou espai per augmentar el nombre d’estacions, especialment entre les parades de Terrassa-Rambla i Rubí. De fet, la construcció d’una segona estació a la Llana està projectada en el Pla Territorial Metropolità de Barcelona (2010), en el Pla Específic de Mobilitat del Vallès (2021) i en el Pla Director d’Infraestructures (2021).
Com ha recordat Ramon Talamàs, president de la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis de Terrassa, un dels arguments utilitzats fins ara per la Generalitat per no construir l’estació és que la demanda no ho justificava, quan s’ha demostrat que la millor manera d’elevar la demanda de transport públic és ampliant l’oferta als territoris menys servits. «A Terrassa es van fer tres estacions en aquesta mateixa línia i la demanda real ha superat per sis o per set les previsions que hi havia», ha afegit.
En la declaració també es recorda que el context d’emergència climàtica obliga a invertir en mobilitat sostenible i que augmentar estacions i població servida amb tren significa reduir notablement les emissions de carboni, amb beneficis enormes per a la salut públic i el medi ambient.
Notícies relacionadesPer tots aquests motius, l’alcaldessa de Rubí, Ana María Martínez, ha reclamat a la Generalitat que tregui el projecte del calaix, el doti econòmicament i l’executi. «Amb la declaració que presentem reiterem els nostres motius, que en són molts i rellevants, però sobretot demostrem que no estem sols i que la demanda de la segona estació té tot els consens necessari per ser escoltada i atesa», ha reblat.
Llegeix totes les notícies de Rubí a EL PERIÓDICO Rubí
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Reforma pendent El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022
- Ciclisme La Volta suspèn el final de l’etapa reina a Queralt i farà una etapa plana de 120 km amb final a Berga en el seu lloc
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Pla pilot El Govern concedirà beques de 500 euros al mes per estudiar Filologia Catalana i augmentar la xifra de professors
- Catalunya Media City Salvador Illa presenta el ‘hub’ audiovisual Catalunya Media City a les Tres Xemeneies
- Crisi transatlàntica ¿Per què el Vell Continent és tan important per als EUA? Desmuntant el mite de l’Europa parasitària de Trump