A partir del 2 de maig

¿Com demanar una beca de menjador escolar a Rubí?

¿Com demanar una beca de menjador escolar a Rubí?

Josep García

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Les famílies de Rubí (Vallès Oriental) que vulguin optar a les ajudes de menjador escolar que atorga el Consell Comarcal del Vallès Occidental per al curs 2023-2024 hauran de presentar la seva sol·licitud entre el 2 i el 22 de maig. La petició s’haurà de fer preferentment de forma telemàtica a través de la seu electrònica de l’ajuntament.

Les ajudes de menjador escolar són concedides pel Departament d’Educació a través del Consell Comarcal del Vallès Occidental i es dirigeixen a alumnat de centres d’ensenyament obligatori i de segon cicle d’educació infantil. Les beques cobreixen el 70% o el 100% del preu del servei, en funció del llindar de renda de la unitat familiar. En alguns casos, no obstant, l’ajuntament complementa les ajudes parcials amb recursos propis per garantir a aquestes famílies una cobertura total.

Les sol·licituds s’han de presentar prioritàriament de forma telemàtica, omplint un formulari que es publicarà a la seu electrònica de l’ajuntament a partir del 2 de maig. Per fer-ho serà necessari disposar de certificat electrònic (idCAT o eDNI) o bé estar donat d’alta en el servei idCAT mòbil, gestió que es pot completar de forma immediata a través d’internet.

Suport en la tramitació

Per acompanyar la ciutadania que tingui dificultats per fer el tràmit de forma telemàtica, l’ajuntament posarà a la seva disposició diversos serveis de suport.

Entre el 2 i el 22 de maig, es podran resoldre els dubtes en relació amb aquest tràmit mitjançant XatBot, el sistema de conversa automàtica de l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC) accessible a través de la seu electrònica i també dels serveis de WhatsApp (623 196 219) i Telegram (SuportRubi_Bot).

A més, els dies 8, 9, 10, 11, 15, 16, 17 i 18 de maig es faran sessions de grup d’acompanyament al tràmit. Les persones que vulguin rebre aquest assessorament presencial hauran de demanar cita prèviament trucant al telèfon 93 588 70 00.

Pròximament, els diferents centres educatius rebran tota la informació sobre la convocatòria. El 2 de maig, s’obrirà el termini per fer la sol·licitud telemàtica i, entre el 8 i el 22 de maig, les famílies que no hagin pogut fer el tràmit ‘online’ tindran la possibilitat, excepcionalment, d’entregar la sol·licitud presencialment a l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC), demanant cita prèviament.

Notícies relacionades

Es pot recordar que per al present curs 2022-2023, s’han concedit 2.442 ajudes del total de 2.999 sol·licituds rebudes per l’ajuntament.

Llegeix totes les notícies de Rubí a EL PERIÓDICO Rubí