Corrupció
El TSJC manté la suspensió d’ingrés a presó de l’exgerent de consorcis del Vallès Occidental condemnat pel cas Mercuri
La plataforma SBDLC presentarà recurs al Suprem perquè es faci efectiva l’entrada en un centre penitenciari

undefined45959664 barcelona 19 11 2018 pol tica concentraci n de jueces y f200826154046
La Sala Civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha desestimat el recurs d’apel·lació amb què l’acusació popular del cas Mercuri reclamava l’entrada a presó de l’exgerent del Consorci de Residus, de Turisme i d’Ocupació i Promoció Econòmica del Vallès Occidental, Paco Fernández.
L’acusació, exercida per la plataforma Sabadell Lliure de Corrupció (SBDLC), s’oposava a l’acord de Fernández amb la justícia amb què pot eludir la condemna de presó si no delinqueix en cinc anys i fa dos anys de treballs en benefici de la comunitat. Ara, el jutge manté la suspensió argumentant que els fets dels quals s’acusa Fernández a la peça 25bis estan aïllats dins del cas Mercuri. SBDLC ja ha anunciat que recorrerà de nou la mesura, ara al Tribunal Suprem.
El jutge assenyala que la quantitat malversada per Fernández van ser 32.877 euros, «una part mínima del pressupost del Consorci de Residus, de més de 18 milions d’euros». Alhora, el tribunal considera que l’acusat «ha fet un esforç important» per reparar el mal causat, mentre apunta que hi ha motius de salut que desaconsellen l’entrada a la presó. Per a la plataforma SBDLC, no obstant, aquests arguments són «decebedors i preocupants».
Investigat en una altra peça
L’acusació popular recorda que Fernández va ser condemnat a 3 anys de presó per malversació de fons públics i per falsedat documental, i assenyala que es tracta d’una pena molt inferior a la petició feta des de SBDLC, de 12 anys de presó.
La plataforma també lamenta que la suspensió d’entrada a centre penitenciari no té en compte que Fernández també està sent investigat a la peça 31 del cas Mercuri per presumptes delictes contra l’administració pública, tràfic d’influències, malversació i prevaricació.
Notícies relacionadesPer aquests motius, SBDLC avança que demanarà al Tribunal Suprem que revisi la suspensió d’entrada a presó. Consideren que, si Fernández complís la condemna, seria «una mesura exemplificativa contra la corrupció» que contribuiria a «erradicar els comportaments corruptes en l’administració».
Més notícies de Sabadell, a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Tecnologia La identificació via mòbil amb el DNI virtual és vàlida a partir d’avui
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Funcionaris La Generalitat convocarà una oferta d’ocupació pública de més de 7.000 places
- Intervenció integral La reforma de la Necròpolis de Tarragona transformarà l'entorn de la Tabacalera
- 12-M La Sindicatura de Comptes proposa reduir en 50.000 euros la subvenció electoral de Junts
- Famosos Antonio Orozco, durant un avançament del seu documental: "Estava a casa creient literalment que m'anava a morir"
- Successos Els Mossos denuncien un ‘rambo’ que va sortir a caçar amb arc i fletxes en un bosc de Susqueda
- Interior Trànsit avisarà amb IA de les congestions a l’AP-7 perquè es busquin rutes alternatives