Pasqua

Llargues cues per comprar la mona de xocolata a Sabadell durant dilluns de Pasqua

La tradicional pastisseria vallesana ha conquistat clients de Manresa fins a Barcelona: «Arribem a un angle de 30 km»

Llargues cues per comprar la mona de xocolata a Sabadell durant dilluns de Pasqua

Jordi Cotrina

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Dilluns de Pasqua no li pot faltar la mona de xocolata. Tan és així, que als carrers de Sabadell es forma una àmplia cua per aconseguir una figura de xocolata de la tradicional i reconeguda pastisseria Genescà (Rambla, 152), fundada el 1928.

El seu propietari, Joaquim Genescà, explica que durant cinc setmanes han treballat de forma intensa per fer front, a l’esperada, campanya de Pasqua: «Sabem que es formen cues de gairebé un quilòmetre, per la qual cosa hem d’estar preparats, tant per cuidar la nostra clientela com ajustar-nos a les demandes de mercat i estar a l’altura». Manifesta que el lema que segueixen al peu de lletra i els dona bons fruits és «qualitat, preu i servei».

Quan és preguntat pel motiu que justifica les cues que s’han format aquesta última setmana, el Joaquim assegura que respon a tres factors. En primer lloc, l’«econòmic preu de les figures de xocolata», que malgrat la inflació han volgut mantenir un valor assequible: «pràcticament cap figura supera els quinze euros».

En segon lloc, «cuidar la clientela i saber el que busca» o, el que és el mateix, estar al dia de la tendència del mercat. Una afirmació que dona explicació a l’acumulació de clients a la pastisseria abans que obrin les portes: «La gent ja no té tanta paciència i gairebé sembla un miracle que es reprodueixin aquestes situacions», motiu pel qual abans de donar-los pas a la botiga els regala bombons, coques de Sant Joan o un tros de tortell, segons l’època de l’any: «Conservar els clients és un pilar fonamental», conclou Genescà.

Finalment, el propietari de la tradicional pastisseria vallesana detalla que obrir xarxes socials o una pròpia web ha permès créixer més enllà de la ciutat, assegurant que és el tercer factor per tenir aquesta «admirada demanda»: «Des que ens hem submergit en el món digital, tenim clientela de diferents paratges, des de Manresa fins a Ripollet, passant per Barcelona. L’angle és dels 30 quilòmetres», detalla.

En el dia d’avui, dins del terreny de la xocolata hi ha una àmplia demanda. Conills, escuts, princeses, fotografies s’adapten al dolç configurant la mona al gust del consumidor.

Notícies relacionades

El propietari de Genescà ha assegurat que les figures que més han triomfat són les pròpies: «Treballem els models propis, una cosa diferencial a la resta de les pastisseries». No obstant, manifesta que també tenen molt èxit els esportistes, la serigrafia dels dibuixos ‘Miércoles’ o el típic ‘Harry Potter’».

Llegeix totes les notícies de Sabadell a EL PERIÓDICO Sabadell