A l'hospital Universitari Gregorio Marañón
Metges espanyols proven una teràpia pionera amb cèl·lules mare per reparar el cor després d'un infart
Ja han estat tractats set pacients i tots evolucionen satisfactòriament
L'Hospital Universitari Gregorio Marañón de Madrid coordina el primer assaig clínic que es fa al món amb una teràpia pionera de cèl·lules mare cardíaques al·logèniques, procedents d'altres pacients, per reparar el dany de teixit causat per un infart agut de miocardi.
El tractament ha estat desenvolupat per la biotecnològica espanyola Coretherapix, del Grup Genetrix, i consisteix a administrar mitjançant un catèter --similar al que s'usa en altres intervencions coronàries com les angioplàsties-- cèl·lules sanes en el cor infartat entre 5 i 10 dies després de l'atac, ja que la situació clínica del pacient s'ha estabilitzat i es creu que l'efecte cardioreparador pot ser més eficaç.
Les cèl·lules trasplantades s'extreuen prèviament mitjançant una biòpsia a pacients que s'han sotmès a una intervenció quirúrgica cardiovascular per un altre motiu però que no tenen el cor danyat. Després de ser analitzades per identificar les cèl·lules amb un potencial reparador més alt, passen a un sistema de cultiu en què s'expandeixen fins a aconseguir els 35 milions d'unitats necessàries per a cada pacient.
Notícies relacionadesEn principi la teràpia es provarà en grans infarts, que són aquells en què el teixit cardíac resulta més danyat. De moment ja han estat tractats set pacients a l'hospital madrileny i tots evolucionen satisfactòriament. A més, l'estudi ha permès provar que la teràpia és segura i no provoca cap tipus de rebuig.
Així mateix, actualment s'està portant a terme la fase de reclutament ja que volen comptar amb un total de 55 pacients. Per a això, se sumaran a l'estudi l'Hospital de la Vall d'Hebron (Barcelona) , l'Hospital Universitari de Donostia de Sant Sebastià, l'Hospital Clínic Universitari de Valladolid, l'Hospital Universitari de Salamanca, l'Hospital Universitari de València i l'Hospital Universitari Verge de la Victòria de Màlaga.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- A partir del 2 d’abril Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius
- TRIBUNALS Alves podria cobrar una indemnització de fins a 20.200 euros
- Estratègia institucional per atraure talent Catalunya oferirà 78 places a científics dels EUA amb una dotació de 30 milions
- Editorial De la bronca a la proposta
- El mar al voltant Preparats, llestos, però ¿ja?
- Dolor i ràbia entre els familiars "Els tenien treballant en una ratera"