Tres afectats
Brot de tuberculosi a Osona
Un dels afectats treballa en un dels escorxadors que va denunciar el programa 'Salvados'

zentauroepp27412406 barcelona 29 09 2014 mes salut reportatge per al mes salut s180301101544
L'Agència de Salut Pública de Catalunya ha detectat un brot de tuberculosi pulmonar a Osona amb tres persones afectades: dues residents a Santa Eugènia de Berga i una a Vic. Actualment els tres casos segueixen el corresponent tractament antituberculós i en règim observat directament.
Segons l'agència, arran de la detecció del primer cas de tuberculosi pulmonar es va procedir a estudiar els seus contactes de cohabitació, entre els quals es va detectar un segon cas. Amb l'estudi dels contactes laborals d'aquests dos casos es va detectar el tercer afectat. Segons ha avançat Nació Digital, almenys un dels afectats seria un treballador de l'escorxador Le Porc Gourmet, un dels que Le Porc Gourmetva denunciar Salvados per les pèssimes condicions laboralsSalvados que tenien els empleats, encara que Salut no confirma la identitat dels afectats. La tuberculosi és una malaltia "que es pot curar si se segueix bé tot el tractament indicat pels professionals sanitaris", destaca Salut.
El col·lectiu Càrnies en Lluita ha confirmat a l'ACN que almenys hi ha un treballador de l'escorxador Le Porc Gourmet ingressat per malaltia. No obstant, han dit que no els consta que Salut hagi fet una vigilància especial a l'escorxador i han assegurat que en aquests moments estan investigant el cas.
Els símptomes més freqüents de tuberculosi pulmonar són una tos que dura 15 dies o més, febre elevada, cansament i pèrdua de pes. La mesura principal a prendre en cas de tuberculosi pulmonar és l'estudi dels contactes íntims de la persona afectada per descartar-la i per tractar la malaltia o infecció tuberculoses, si es produeixen. Si es té tos durant dues o tres setmanes, s'ha d'anar al metge. Pel que fa a aquelles persones que conviuen amb un malalt de tuberculosi pulmonar, s'han de fer la prova de la tuberculina, que determinarà si han sigut contagiades.
- Responsables de 19.000 menors Drets Socials cessa la directora general i el subdirector d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA)
- Pòdcast a Youtube José Elías, sobre el gran problema dels joves: «O espavilen o vindrà…»
- Les enemigues de l’‘hamami’
- Amanda Hughes: "No hi ha cap altre lloc com Barcelona"
- Funcionaris El Govern central pacta amb els sindicats treure més places a oposició per facilitar la jubilació parcial dels empleats públics
- Mobilitat ferroviària El 24% dels 272 trens de Rodalies i Regionals estan fora de servei
- Finances Catalunya aprova la pujada de la taxa turística, però estudiarà que no s’apliqui per igual a tots els municipis
- Investigació La companyia catalana Parlem va presentar al Barça un projecte gairebé idèntic al del moldau Birladeanu una setmana abans de registrar-se New Era a Espanya
- Vandellòs presenta al·legacions contra el projecte de construcció d'un magatzem nuclear
- Integració "Pla de xoc" de 8,8 milions per impulsar els cursos de català per a adults